آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۲۳, دوشنبه

مدارک کروبی ساختگی است

هیأت ویژه قوه قضائیه: مدارک کروبی ساختگی است

هیأت سه نفره ای که از سوی رئیس قوه قضائیه مأمور رسیدگی به گفته های مهدی کروبی در مورد تجاوز به بازداشت شدگان حوادث اخیر شده بود، مدارک ارائه شده از سوی او را "ساختگی" خوانده است.

اعضای هیأت سه نفره قوه قضائیه روز شنبه ۲۱ شهریور (۱۲ سپتامبر) در گزارشی به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نوشته اند: "هیأت به این جمع بندی رسید که نه تنها هیچ گونه مدرکی دال بر تجاوز جنسی به افراد مورد ادعای آقای کروبی وجود نداشته و ادعاهای مطرح شده بدون مستند (بدون سند) و عاری از حقیقت می باشد، بلکه ادعاها و مدارک ارائه شده کاملا ساختگی است و برای انحراف افکار عمومی تنظیم شده است".

ابراهیم رئیسی (معاون اول رئیس قوه قضائیه)، غلامحسین محسنی اژه ای (دادستان کل کشور) و علی خلفی (رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه) اعضای هیأت ویژه بررسی این موضوع بوده اند.

این هیأت در گزارش خود به رئیس قوه قضائیه پیشنهاد کرده است که ضمن انتشار عمومی نتایج بررسی های هیأت، با کسانی که با "نشر اکاذیب و ایراد تهمت و افترا" به "حیثیت و اعتبار نظام و بعضی از نهادهای نظام" خدشه وارد کرده اند، برخورد "قاطع" قضایی صورت گیرد.

روابط عمومی قوه قضائیه که گزارش هیأت سه نفره را منتشر کرده، از موافقت رئیس قوه قضائیه با پیشنهادهای این هیأت خبر داده است.

آقای کروبی روز ۷ مرداد در نامه ای به آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهان رسیدگی به موضوع تجاوز در بازداشتگاه ها شد و از او خواست موضوع را به اطلاع آیت الله خامنه ای برساند.

او ۱۲ روز بعد نامه خود به آقای هاشمی را منتشر کرد و گفت از آنجا که با گذشت بیش از ده روز پاسخی به او داده نشده، موضوع را علنی کرده است.

مدتی بعد صادق لاریجانی، رئیس جدید قوه قضائیه ایران، هیأت ویژه سه نفره را مأمور تماس با آقای کروبی و دریافت شواهد و مستندات از او کرد.

آقای کروبی گفته است که در دیدار با این هیأت بخشی از مستندات را ارائه کرده، اما روز پس از دومین دیدار با اعضای هیأت، مأموران دادستانی دفتر او و دفتر حزب اعتماد ملی که آقای کروبی دبیرکل آن است را مهر و موم و اسناد و مدارک آن را توقیف کردند.

مأموران دادستانی همچنین دفتر کمیته پیگیری آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات را مهر و موم و مدارک آن را توقیف و علیرضا بهشتی و مرتضی الویری (نمایندگان آقای موسوی و آقای کروبی در کمیته مذکور) را بازداشت کردند.

محمد داوری، سردبیر وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی هم در جریان این حوادث بازداشت شد.

اکنون هیأت ویژه قوه قضائیه آقای داوری را به دست داشتن در تهیه مدارکی که به گفته این هیأت "ساختگی" است متهم کرده و گفته است او شخصی را که در یکی از سی دی های ارائه شده توسط آقای کروبی ادعا می کرده به او تجاوز شده، "راهنمایی" کرده است

دادستان آمریکایی علیه روابط مالی ایران و ونزوئلا هشدار داد

یک مقام قضایی آمریکایی در مورد روابط مالی در حال گسترش ایران و ونزوئلا هشدار داده و آن را در راستای شکستن تحریم های بین المللی علیه ایران دانسته است.

رابرت مورگنتا، دادستان ناحیه مانهاتان شهر نیویورک، گفته است که دولت هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا، به ایران برای دور زدن تحریم ها کمک می کند.

هوگو چاوز اخیرا در هفتمین سفر خود به ایران با دولت محمود احمدی نژاد سه تفاهم نامه عمده امضا کرد.

بر اساس یکی از این تفاهم نامه ها، ونزوئلا به ایران روزانه معادل 20 هزار بشکه بنزین صادر خواهد کرد.

ایران و ونزوئلا همچنین در ماه آوریل امسال خبر از تاسیس یک بانک مشترک دادند.

هنوز روشن نیست که هشدار دادستان ناحیه مانهاتان نیویورک چه تاثیری بر فعالیت موسسه های مالی و بانک های ونزوئلایی در آمریکا خواهد داشت.

دادستانی مانهاتان یکی از قدرتمندترین مقام های قضایی آمریکاست. او بر نحوه عملکرد بانک و موسسه های مالی آمریکایی و بین المللی که اکثرا در مانهاتان نیویورک فعالند نظارت دارد.

به گفته رابرت مورگنتا، زمان آن فرارسیده است که در آمریکا سیاست هایی اتخاذ شود تا اینکه رابطه ایران و ونزوئلا "میوه ای سمی" به بار نیاورد.

ایران و ونزوئلا بارها با رد این اتهام ها، بر گسترش روابط دو کشور تاکید دارند.

رابرت مورگنتا اخیرا با انتشار مقاله ای در روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هوگو چاوز را به تلاش برای تبدیل یک ونزوئلا به یک قدرت منطقه ای در آمریکای لاتین متهم کرده بود.

با وجود این انتقادها، آمریکا همچنان یکی از بزرگ ترین خریداران نفت ونزوئلاست.

هوگو چاوز روز شنبه اعلام کرد که این کشور به زودی محموله ای از موشک های روسی به برد 300 کیلومتر را دریافت خواهد کرد.

او همچنین قصد دارد تانک های T-72 و T-90 از روسیه بخرد.

هوگو چاوز روابط دوستانه ای با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران دارد و این موضوع زمینه ساز گسترش روابط دولت ایران با شماری از دولت های آمریکای لاتین بوده است.

پیشنهاد جدید ایران: پاسخ به سئوالاتی که پرسیده نشد

متن بسته پیشنهادی جدید ایران به گروه 1+5 که اخیر از سوی منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران، به نمایندگان کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان تحویل داده شده شامل پیشنهادهایی از سوی مقام های ایرانی است که محوریت آن ملاحظات اخلاقی و اصلاح روابط انسانی و مناسبات کشورها است.

در بسته پیشنهادی جدید ایران، این کشور خواستار فراهم شدن فرصت مناسب برای مشارکت عمومی همه کشورها در آنچه که "مدیریت جهانی می خواند" شده، است. این روش یعنی تلاش دوباره ایران برای حل و فصل اختلاف ۳۰ ساله ایدئولوژیک که کمتر در اختلاف نظرهای دیپلماتیک مشابه به عنوان راه حل مطرح شده است.

این دومین بسته پیشنهادی ایران است که از بهار سال گذشته به ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان ارائه می شود.

محتوا و ادبیات بسته پیشنهادی جدید ایران مشابه اولین بسته ای که این کشور یک سال پیش نیز آن را ارائه کرد بود اما جزئیات پیشنهاد جدید ایران تفاوت هایی اندک با بسته نخست دارد و از جمله اینکه پیشنهاد های عملی آن کمتر شده و به مسائل انتزاعی تری همچون " حفظ کرامت انسان ها" به عنوان یک پیشنهاد سیاسی - امنیتی اشاره دارد.

حذف سرفصل اتمی

متن اولین پیشنهاد ایران به گروه 1+5 که سال گذشته ارائه شده بود، شامل سرفصل هایی درباره موضوعات سیاسی و امنیتی ، اقتصادی و سرانجام هسته ای است. این بسته پیشنهاد می کرد که این موضوعات حداکثر ظرف مدت ۶ ماه مورد ارزیابی قرار گیرد و درباره آن تصمیم گیری شود.

اما بسته جدید پیشنهادی ایران که شامل یک مقدمه نسبتا طولانی است بیشتر در زمینه مسائل ایدئولوژیک ایران و تفاوت های آن با جهان بینی غرب اشاره های تلویحی دارد و فرازهای پایانی آن با لحنی نصیحت وار به کشورهای غربی توصیه می کند که از "اشتباهات گذشته" برای موفقیت مذاکرات آتی با ایران دست بردارند.

در بسته جدید پیشنهادی ایران، برخلاف پیشنهاد سال گذشته سرفصل "موضوعات اتمی" حذف شده و سرفصل تازه ای با عنوان "مسائل بین المللی" به آن افزوده شده است.

در این بسته، همچنین همکاری درباره موضوعاتی چون "دزدی های دریایی" مورد توجه قرار گرفته و ایران خواستار مبارزه با آن به عنوان یک "تهدید مشترک" شده است.

در عین حال مهلت ۶ ماهه ای که در بسته پیشنهادی قدیمی تر برای بررسی پیشنهاد های ایران ذکر شده بود، از بسته جدید حذف شده است.

پیش از ارائه این بسته توسط منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران به ۶ قدرت جهانی، محمود احمدی نژاد این بسته را راهکار ایران برای "اصلاح امور جهان" خوانده بود.

به تازگی منوچهر متکی وزیر امورخارجه ایران ارائه بسته را نشانه عزم تهران برای ورود به مباحث کلان دانسته و گفته از اگر اظهارات جداگانه اعضای 1+5 را در کنار هم قرار بدهیم برآیند آن اذعان به وجود محورها اساسی برای شروع یک گفتگوی سازنده و جدی با ایران است.

امیدوار ایران در کنار ناامیدی غرب؟

آمریکا به رهبری باراک اوباما، رئیس جمهوری جدید این کشور که رویکردی ملایمی درباره ایران نسبت به جورج بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا از خود نشان داده است، تا آخر ماه سپتامبر یعنی حدود ۲ هفته دیگر به ایران مهلت داده که گفت و گوهای اتمی را از سر بگیرد یا با تحریم ها و فشارهای بیشتری روبه رو می شود.

بحث و گفت و گو ها درباره موضوع اتمی ایران از حدود یک سال پیش و در جریان نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پس از آن در انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، متوقف شده بود.

برخی از تحلیلگران می گویند که مواضع اروپا و آمریکا که پس از انتخاب باراک اوباما به ریاست جمهوری آمریکا متفاوت شده بود در هفته های اخیر بار دیگر به یکدیگر نزدیک شده و احتمال فشار ها و تحریم های تازه برای ایران را محتمل کرده است.

بسته پیشنهادی ایران که از دید کشورهای 1+5 می بایست پاسخی به سئوال "آیا قطعنامه های شورای امنیت را اجرا می کنید یا نه" می بود، عملا به یادآوری ریشه اختلاف کشورهای غربی و جمهوری اسلامی اشاره دارد و خواستار بر طرف شدن انواع تهدیدهایی است که از دید مقام های ایرانی، نزدیک به ۳۰ سال است این کشور را تحت فشار قرار داده است.

مجمع عمومی سالانه سازمان ملل با حضور مقام های عضو این سازمان به زودی در نیویورک آغاز می شود و قرار است در حاشیه آن فرصتی برای مذاکره گروه 1+5 بر سر پرونده اتمی ایران حاصل شود.

سال گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، وزرای خارجه کشورهای 1+5 صدور قطعنامه جدید علیه ایران را تصویب کردند و و شورای امنیت سازمان ملل پنجمین قطعنامه خود را صادر کرد.

بسته جدید پیشنهادی ایران که ظاهرا با هدف جلوگیری از تحریم های بیشتر این کشور و آغاز مذاکرات با 1+5 در آستانه پایان مهلت آمریکا ارائه شده، به نظر نمی رسد که توانسته باشد نظر این شش کشور را جلب کرده باشد اما نشان از اختلاف جهان بینی مقام ها در ایران با کشورهای غربی دارد و فاصله ای را به رخ می کشد که برآمده از ایدئولوژی های حاکم بر رهبران ایران است.

شکایت 90 بازداشتی کهریزک در دادسرای نظامی تهران

شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرده که تا سه روز پیش 104 نفر از کسانی که در بازداشتگاه کهریزک آسیب دیده بودند، در دادسرا حاضر شده اند.

به گفته آقای بهرامی، 15 نفر به عنوان گواه مسائل خود را مطرح کرده و 90 نفر نیز شکایت کرده اند.

بازداشتگاه کهریزک که در جنوب تهران واقع است، در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان یکی از محل های نگهداری و بازجویی از بازداشت شدگان سر زبانها افتاد.

به گفته خانواده برخی از قربانیان اعتراضات اخیر در ایران، فرزندان آنان پس از دستگیری به کهریزک انتقال یافته بودند.

روز پنجم مرداد آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، دستور تعطیلی این بازداشتگاه را به دلیل "غیر استاندارد بودن" شرایط آن صادر کرد.

برخی می گویند کشته شدن چند نفر از بازداشت شدگان در این بازداشتگاه، باعث شد تا دستور تعطیلی آن صادر شود .

پس از اعلام تعطیلی این بازداشتگاه نیروی انتظامی اعلام کرد که "مسئولان خاطی" بازداشتگاه کهریزک عزل و تنبیه شده اند.

سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی گفته بود که "سه ماموری که به صورت خودسرانه نسبت به تنبیه بدنی شدید تعدادی از بازداشت شدگان اقدام کرده بودند، بازداشت شده اند اما اکنون رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح می گوید که "هفت نفر ازمتهمان بازداشت شده اند."

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، این هفت نفر را کسانی معرفی می کند که در رابطه با کهریزک نقش داشتند اما اشاره ای به هویت و سمت آنها در نیروی انتظامی نمی کند.

آقای بهرامی در باره انتشار اخباری مبنی بر آزادی مسئول بازداشتگاه کهریزک، می گوید: "وی که از مقامات انتظامی است هنوز در بازداشت به سر می برد."

در برخی گزارشها، اسامی برخی مسئولان ارشد نیروی انتظامی نظیر سرتیپ احمدرضا رادان، قائم مقام فرمانده نیروی انتظامی و نقش وی در این ماجرا به میان آمده بود اما فرمانده نیروی انتظامی گفته بود که "مسئولان ارشد ناجا نقشی در مشکلات ایجاد شده در این بازداشتگاه نداشتند و یک مسئول حفاظتی و نظارتی که باید تخلفات را گزارش می کرد، به همراه مسئول اردوگاه برکنار و بازداشت شده است."

پرونده تخلفات سه قاضی در حوادث بعد از انتخابات

علاوه بر ماموران نیروی انتظامی که در کهریزک نقش داشتند، احمد شفیعی دادستان انتظامی قضات می گوید که تخلفات سه قاضی دادگاه نیز در ارتباط با حوادث بعد از انتخابات تحت بررسی است.

جزئیات تخلفات این سه قاضی هنوز مشخص نیست اما گفته می شود که موضوع پرونده این سه قاضی با دادگاهی که بعد از وقایع انتخابات ریاست جمهوری در ایران برپا شده، ارتباط دارد.

در این دادگاه تعدادی از اعضای ارشد گروههای سیاسی نظیر مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت نیز محاکمه می شوند.

به گفته دادستان انتظامی قضات، "تقاضای تعقیب انتظامی این سه قاضی در جریان است و فعلا به نظر نهایی نرسیده است."

آنطور که دادستان تهران گفته این سه قاضی "در حال حاضر سرخدمتشان هستند و پرونده در حال رسیدگی است و بعد از آنکه به اظهار نظر نهایی رسید، تصمیم گیری می شود."


ترکیه: با تحریم احتمالی ایران مبارزه می کنیم

احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه، در یک کنفرانس خبری در تهران تاکید کرد که کشورش مایل نیست ایران خارج از اقتصاد منطقه و جهان قرار گیرد.

آقای داوود اوغلو که در تازه ترین مرحله از سفرهای منطقه ای خود در خاورمیانه وارد تهران شده است، با منوچهر متکی همتای ایرانی خود دیدار کرد و پس از این دیدار گفت از آنجا که ترکیه گفتگو را راه حل مشکل برنامه هسته ای ایران می داند، "اراده سیاسی در این کشور بر آن است که از تحریم احتمالی ایران حمایت نشود."

وزیر خارجه ترکیه که کشورش در حال حاضر عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است، یادآور شد که "روابط ایران و غرب ترکیه را هم تحت تاثیر قرار می دهد" و افزود کشورش قصد دارد "موانع را بردارد تا ایران خارج از اقتصاد منطقه و جهان قرار نگیرد."

او گفت: "حتی تلاش می کنیم تحریم های قبلی از بین برود."

سفر برنامه ریزی شده وزیر خارجه ترکیه به ایران و اشاره او به مسئله هسته ای ایران در شرایطی صورت می گیرد که کشورهای غربی در تلاش هستند ایران را متقاعد کنند پیش از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد به میز مذاکره بر سر برنامه هسته ای این کشور بازگردد.

برخی منابع عنوان می کنند که هرچند در حال حاضر ترکیه روابط بسیار خوبی با ایران دارد و به ویژه همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با گروه های کرد جدایی طلب پ ک ک و پژاک (شاخه ایرانی پ ک ک) به نزدیک تر شدن اهداف دو کشور در سال های اخیر منجر شده است، اما ترکیه، تنها عضو مسلمان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نگرانی هایی نیز از بابت برنامه هسته ای ایران دارد؛ هر چند این نگرانی ها به ندرت همانند برخی از همسایگان ایران به صراحت ابراز شده است.

احمد داوود اوغلو که کشورش از مهمترین شرکای اقتصادی منطقه ای ایران است، از جمله با اشاره به مبادله و انتقال حامل های انرژی به ترکیه و از طریق این کشور، حجم مبادلات دو کشور را 11 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت ترکیه مایل است در طی یک برنامه پنج ساله این حجم را "به 30 و یا 40 میلیارد دلار" برساند.

هرچند آقای داوود اوغلو دو روز قبل در پایتخت اردن تاکید کرد که کشورش خود را "میانجی" میان عراق و سوریه قلمداد نمی کند، اما به اعتقاد کارشناسان این کشور در سال های اخیر در عرصه سیاست بین المللی فعال بوده و سفرهای منطقه ای اخیر وزیر خارجه ترکیه را می توان نشانی از قصد ترکیه برای ایفای نقشی کلیدی در منطقه برآورد کرد.

وزیر خارجه ترکیه پیش از ورود به ایران به سوریه، عراق، مصر، و اردن سفر کرد و سپس میزبان نماینده عربستان سعودی بود.


محمدرضا جلایی پور آزاد شد

محمدرضا جلایی پور، مسئول و سخنگوی 'پویش حمایت از میرحسین موسوی' که در حوادث بعد از انتخابات دستگیر شده بود، با 200 میلیون تومان وثیقه از زندان آزاد شد.

آقای جلایی پور که دانشجوی دوره دکترای جامعه شناسی دانشگاه آکسفورد است در زمانی که به همراه همسرش قصد بازگشت به انگلستان برای ادامه تحصیل را داشت، در فرودگاه امام خمینی تهران دستگیر شده بود.

در پی اعتراضات بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، گروهی از اعضای ارشد گروههای سیاسی به خصوص اعضای حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی دستگیر شدند.

دادگاهی نیز برای آنچه "کودتای مخملی" خوانده می شود، برپا شده و آقای جلایی پور نیز با لباس زندان در یکی از این جلسات دادگاه حضور داشت.

آقای جلایی پور فرزند حمیدرضا جلایی پور، مدیر مسئول روزنامه توقیف شده "جامعه" است.

حمید رضا جلایی پور در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت که فرزندش 82 روز در بازداشت بوده و 50 روز آن را نیز در بازداشت "انفرادی مطلق" گذرانده است.

آن طور که وی تعریف می کند فرزندش در این مدت ده کیلو وزن کم کرده ولی از لحاظ روحی در شرایط مناسبی دارد.

خانواده جلایی پور از یک ماه پیش منتظر آزادی فرزندشان بودند اما آقای جلایی پور می گوید: "9 بار به همین امید به زندان مراجعه کردیم و دیگر خسته شده بودیم."

آقای جلایی پور می گوید که روزهای دردناکی را تجربه کرده که هیچ شباهتی به دردهای گذشته اش نداشته است. او می گوید که "سه برادرم شهید شدند و پدر و مادرم در میانسالی از غصه فوت کردند و برادرم نیز که پزشک بود و 36 سال بیشتر نداشت از غصه درگذشت اما درد اوین و روزهای اخیر خیلی وحشتناک بود."

او می گوید که ما دو تا ابوغریب داریم که یکی ابوغریب سیاه که همان کهریزک است و یکی هم ابوغریب سفید که زندان اوین است.

آقای جلایی پور در این گفتگو با اشاره به روزهایی که گذرانده می پرسد: "چرا می خواهند خانواده ها را مچاله کنند؟"

شکایت موسسه نشر آثار آیت الله خمینی از روزنامه کیهان

موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی از روزنامه کیهان به اتهام نشر اکاذیب، فتنه انگیزی، تهمت و افترا شکایت کرده است.

این موسسه در نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب تهران، با اشاره به یکی از سرمقاله های روزنامه کیهان که در آن نوشته شده است که گروهی "فتنه گر" به "بیت" آیت الله خمینی نفوذ کرده اند، خواهان پیگرد روزنامه کیهان شده است.

کیهان در سرمقاله روز دوشنبه ۹ شهریور (۳۱ اوت) خود به قلم سعدالله زارعی نوشته بود: "یک دسته سیاسی طی دو دهه اخیر تلاش کرده اند تا بیت مقدس حضرت امام خمینی و توابع آن را از نظام جدا کرده و در مقابل آن قرار دهند. در این بین ما شاهد بودیم که بعضی از چهره های منتسب به این بیت شریف و موسساتی نظیر 'تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی' همواره در برابر هجمه به امام بزرگوار، افکار او، نظام برآمده از اندیشه و عمل امام و رهبری مورد عنایت ویژه امام سکوت کرده اند و حتی در مواقعی در برابر آن قرار گرفته اند این گروه فتنه گر با رسوخ به ارکان مختلف این بیت عظیم القدر اقدامات خیانت باری داشته اند".

اکنون موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی می گوید که روزنامه کیهان با چاپ این سرمقاله به "نشر اکاذیب و ایراد تهمت و افتراء و تشویش اذهان عمومی" نسبت به بیت آیت الله خمینی و موسسه تنظیم و نشر پرداخته و مستقیما به مسئولان و کارکنان این موسسه اهانت کرده است.

در شکوائیه موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی همچنین آمده است که "حداقل از سه بند" از سرمقاله کیهان "مواضع شفاف" آیت الله خمینی و "حقانیت آن" مخدوش معرفی شده است.

یکی از بندهای سرمقاله مذکور به تشکیل "مجمع روحانیون مبارز" اختصاص دارد و در آن آمده است که این مجمع به تقابل با نظام جمهوری اسلامی کشیده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار