آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

بن‌همام از صفایی فراهانی حمایت کرد

محمد بن همام، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا احتمال لغو عضویت محسن صفایی فراهانی، سیاستمدار اصلاح طلب و زندانی ایرانی از کمیته اجرایی این کنفدراسیون را رد کرد.
آقای بن همام که برای شرکت در نخستین کنگره بین المللی علم و فوتبال به تهران سفر کرده است، در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد که آقای صفایی فراهانی را فردی می داند که "هوش و ذکاوت فراوان ایشان در برنامه ریزی ها به ما کمک فراوان می کرد" و ابراز امیدواری کرد که آقای صفایی فراهانی "بزودی به جمع بقیه دوستان خود در AFC بپیوندد."
محسن صفایی فراهانی که در سال های 1377 تا 1381 رئیس فدراسیون فوتبال ایران بود، از اعضاء کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا است که در روز 30 خرداد سال 1388 و در جریان ناآرامی های پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شد.
آقای صفایی فراهانی که در شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران عضویت دارد و در جریان تبلیغات انتخاباتی از منتقدان سر سخت محمود احمدی نژاد به شمار می رفت، مدتی بیش از سه ماه را در زندان انفرادی گذراند و به گفته صالح نیکبخت، وکیل او، در اواسط مهر ماه سال جاری از انفرادی خارج شد.
با این وجود حضور او در زندان باعث شد او نتواند در جلسه تابستان کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کند، که علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگویی با یکی از روزنامه های چاپ تهران اذعان کرد که مقام های کنفدراسیون فوتبال آسیا دلایل غیبت آقای صفایی فراهانی را "خودشان می دانستند."
جلسه بعد کمیته اجرایی در روز 24 نوامبر برگزار می شود و بر اساس اساسنامه این کنفدراسیون، در صورتی که هر کدام از اعضاء کمیته ها بیش از سه جلسه غیبت داشته باشند عضویت آنها در کمیته لغو خواهد شد.
هر چند آقای بن همام به غیبت محسن صفایی فراهانی از جلسات کمیته اجرایی اذعان کرد اما در گفتگو با خبرنگاران ایرانی گفت: "این غیبت تعدیل می شود."
آقای بن همام تشریح نکرد که منظور او از "تعدیل کردن" چیست و آیا امکان موجه اعلام کردن و چشم پوشی از موارد غیبت اعضاء وجود دارد، یا این کنفدراسیون برای آقای صفایی فراهانی استثناء قائل می شود.
برخی منابع آگاه در واکنش به این خبر به سابقه مطلوب روابط محسن صفایی فراهانی با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرده اند.
عضویت در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس تخصیص سهمیه به کشورها صورت نمی گیرد و افراد حقیقی مجاز هستند برای حضور در این کمیته اعلام آمادگی و نامزدی کنند.
سابقه عضویت محسن صفایی فراهانی در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سال 1998 باز می گردد اما پس از خروج از این کمیته، او مجددا در اردیبهشت سال 1386 و در جریان انتخاباتی که در آن نمایندگان فدراسیون وقت فوتبال و سازمان تربیت بدنی فردی را به عنوان نامزد معرفی نکردند، بدون وابستگی به دستگاه ورزش ایران برای عضویت در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال اعلام نامزدی کرد و رای کافی برای عضویت در این کنفدراسیون را به دست آورد.
آقای صفایی فراهانی به عنوان نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا نقشی عمده در خاتمه دادن به جنجال ایجاد شده بر سر دخالت سازمان تربیت بدنی در برکناری محمد دادکان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در زمان جام جهانی 2006 آلمان ایفاء کرد که این تصمیم سازمان تربیت بدنی به محرومیت موقت فوتبال ایران از سوی فیفا در کلیه میادین بین المللی منجر شد.
همچنین برخی کارشناسان معتقدند فعالیت محسن صفایی فراهانی از جمله دلایل آن بود که ایران بتواند در جام قهرمانان آسیا به سهمیه مورد نظر خود (چهار سهمیه) دست یابد.
آقای صفایی فراهانی همچنین سمت نایب رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا را نیز بعهده دارد و در مرداد سال 1386 هم به عنوان یکی از دو نماینده آسیا به عضویت کمیته فنی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا درآمد که بالاترین مقامی است که تا کنون یک ایرانی موفق به کسب آن در این فدراسیون شده است.
کمتر از یک هفته قبل دادستان تهران اعلام کرد پرونده آقای صفایی فراهانی به دادگاه اعلام شده است اما هنوز جزئیات بیشتری از اتهامات و روند رسیدگی به پرونده او در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار