آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

سردار نقدی: اگر بگوييم بسيجيان در سياست دخالت نکنند يعنی مردم دخالت نکنند !

ايلنا: مسول سازمان بسيج مستضعفين معتقد است اگر بگوييم بسيجيان در سياست دخالت نکنند يعنی مردم در سياست دخالت نکنند. به گزارش خبرنگار ايلنا سردار سرتيپ پاسدار محمدرضا نقدی صبح امروز در نشست خبری که در آستانه سی امين سالروز تشکيل سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد به تشريح فعاليت های ۳۰ ساله بسيج و برنامه های آتی اين سازمان پرداخت. وی با بيان اينکه ۳۰ سال پيش سازمان بسيج مستضعفين به فرمان امام (ره) تشکيل و به ايشان شجره طيبه از اين نهاد ياد کردند گفت: انقلاب در دهه اول عمر خود با توطئه‌های گروهک‌های مسلح سازمان يافته و هدايت شده از خارج مرزها و نيز پس مانده‌های رژيم سابق در داخل روبرو شد. اندکی بعد با تجاوز نظامی عراق که با حمايت های گسترده دولت‌های بيگانه همراه بود مواجه بود. رييس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: بسيج با پيوستن به قدرت دفاعی و نيروهای نظامی کشور توانست صحنه‌ها و حماسه‌هايی بيافريند که امروز از آن به دفاع مقدس ياد می‌شود.
وی با بيان اينکه دهه اول انقلاب به رزم، شهادت هزاران شهيد گذشت به اقدامات منافقين و گروهک‌های معاند در شهادت افرادی همچون شهيد رجايی ، دستغيب ، مطهری و باهنر اشاره کرد و گفت: در برخورد با اين اقدامات بزرگترين محققان ، مدرسان و اخلاقيون ما را از ما گرفتند اما بسيج بود که توانست در ادامه توطئه ها را خنثی کند.
سردار نقدی از فعاليت های بسيج به اطلاعات ۳۶ ميليونی ياد کرد و گفت: در آن زمان ما هنوز دستگاه اطلاعاتی منسجم و امروزين نداشتيم.
وی ادامه داد: هنوز عرق جنگ با عراق خشک نشده بود که تهاجم ديگری از سوی استکبار عليه کشورمان آغاز شد که آن تهاجم فرهنگی بود دشمن که از حمله نظامی طرفی نبسته بود و در حمله نظامی دست از پا درازتر بر می‌گشت طريق ديگری را برای تسخير جغرافيای ذهن و روح مردم ما آغاز کرد.
رييس سازمان بسيج مستعضفين اظهار داشت: در اين دوره نيز حضور سازمان يافته ملت که تجلی آن در بسيج بود به صحنه آمده و با برگزاری يادوارهای شهدا و يادمان‌های دفاع مقدس و اقدامات ديگری به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دست زدند.
سردار نقدی در ادامه افزود: ناکامی دشمن در عرصه فرهنگی نيز موجب شد تا مجددا ساز جمله نظامی را کوک کند.
وی افزود: در اين راستا ابتدا تجاوز به افغانستان و عراق را عملا آغاز کردند و سپس به اشغال ساير کشورهای اطراف ايران با توافق حاکميت آنها اقدام کردند که بدين ترتيب دور تا دور ايران حضور يافتند و عملا ما را محاصره کرده اند به اين که اميد که مردم ما با يک حمله کوچک آماده تسليم خواهند شد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: اما در اين زمينه نيز دشمن با حضور سازمان دهی شده بسيج در غالب گردان های عاشورا ، الزهرا و هسته های بسيج مواجه شد همچنين ۱ ميليون واحدهای سازمان يافته نيروهای مسلح در کنار مهندسان بسيجی در عرصه تسليحات خواب را از چشم دشمن ربوده است.
وی با اشاره به توسعه صنايع دفاعی و ساخت پيشرفته ترين سلاح ها و تجهيزات نظامی به صورت بومی در داخل کشور افزود: مجموعه اين حرکات در اين عرصه نيز خواب را از چشم دشمن ربوده و ايران را به باز دارندگی قابل قبولی رساند به طوری که دشمن دست از پا درازتر اين صفحه را نيز واگذار کرد.
سردرا نقدی با اشاره به درماندگی آمريکا در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد تاکيد کرد: امروز آمريکا به دريوزگی افتاده برای حفظ موقعيت خود کاسه گدايی بدست گرفته است که اين امر از نتايج مقاومت های ۳۰ ساله بسيج و ملت ايران است.
اگر امروز بحث تهاجم فرهنگی ديگر مطرح نيست به معنای آن نيست که حضور در عرصه های جهاد فرهنگی را کنار گذاشته ايم زيرا حضور ها کماکان ادامه دارد و در مقابله با تهديدات فرهنگی آمادگی خود را حفظ می کند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اعلام رويکرد اين سازمان در دهه چهارم انقلاب گفت: با تثبيت نظام و امنيت ملی در مقابل تهديدات استکبار، ما حرکت برای سازندگی، جهاد علمی و از سوی ديگر تهذيب، خودسازی و خدمت به مردم را در دستور کار داريم.
وی با بيان اينکه ما تمام آحاد مردم را جزء بسيج می‌دانيم، گفت: از همه مردم درخواست می‌کنيم تا در جهت ايده‌پردازی به سازمان بسيج کمک کنند تا حرکت بزرگی را شروع کنيم.
وی همچنين پس از نشست خبری در خلال پاسخ به سوالات خبر نگاران نسبت به سوال خبرنگار راديو در خصوص بازسازی چهره‌ بسيج پس از حوادث انتخابات اخير گفت: ما امروز درگير يک تهاجم بزرگ رسانه‌ای از سوی غرب هستيم و هر کاری که بسيج انجام دهد حتی در عرصه سازندگی به راحتی با هجمه‌ رسانه‌های غربی روبه‌رو می‌شود.
سردار نقدی ادامه داد: در اين زمينه بايد در مقابل صدها و هزاران پايگاه اطلاع‌رسانی آن‌ها و باورپذيری اين گزارشات غلط مصونيت ايجاد کنيم. علاوه بر اين تهاجم متقابل را در دستور کار داريم يعنی در اين عرصه چنان آمريکا را مورد تهاجم قرار می‌دهيم که اشکش در بيايد.
سردار نقدی گفت: همان‌گونه که آن‌ها در عرصه‌ جنگ عليه ايران در دوران دفاع مقدس تسليم پيروزی ما شدند در عرصه‌ رسانه‌ای نيز تهاجمی را سازمان می‌دهيم که در راستای اجرای آن رسوا شوند.
وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر نحوه فعاليت‌های سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: سازمان بسيج در اين دهه حول محور توسعه و پيشرفت کشور عمل خواهد کرد.
سردار نقدی در خصوص تعداد بسيجيان کشور اظهار داشت: ما همه مردم را بسيجی می‌دانيم ولی عده‌ای که تا به حال در بسيج ثبت‌نام کرده‌اند نزديک به عددی هستند که امام فرموده است.البته اين آمار تنقيح نشده است
وی همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که برخی معتقدند بسيج سياسی شده است، اظهار کرد: بسيج يک عنصر مردمی است و ديانت مردم نيز عين سياست‌شان است. ما اگر بگوييم بسيجيان در اين زمينه دخالت نکنند بايد بگوييم مردم دخالت نکنند. ضمن اين‌که بسيج يک ارگان نظامی نيست و در مرکزيت خود نيز آن‌جايی وارد مسائل سياسی می‌شود که بحث نظام و ضدنظام و انقلاب و ضدانقلاب وجود داشته باشد.
مسول سازمان بسيج مستضعفين اضافه کرد:در بحث گرايش‌ها، اقشار مختلف بسيج برای رای دادن آزاد هستند و ما به شکل سازمان‌يافته وارد مسائل جناحی نمی‌شويم.
همچنين خبرنگاری در خصوص همکاری بسيج با ادارات دولتی سوالی مبنی بر اينکه که آيا اين مداخله در دولت محسوب نمی‌شود پرسيد که وی پاسخ داد: وقتی بسيج در جنگ حضور يافت جريان موازی ارتش و سپاه نبود بلکه در امتداد اين نيروها و به کمک آنها شتافت در آن زمان نه‌تنها هيچ‌کس اين امر را مداخله بسيج تعبير نکرد بلکه همه می‌گفتند که بسيج در جبهه‌ها حماسه‌آفرينی می‌کند و پس از جنگ نيز زمانی که بسيج در ريشه‌کن کردن فلج اطفال به همکاری با وزارت بهداشت شتافت مداخله‌ای صورت نگرفت.
خبرنگار ديگری با بيان اينکه برخی معتقدند بسيج ابزار گروه خاصی در کشور شده است نظر سردار نقدی را در اين زمينه پرسيد که وی گفت: من اين تعبير را قبول ندارم زيرا بسيج زير بار حرف زور آمريکا و عراق نرفت حال چه کسی می‌خواهد بسيج را زير بار حرف خود ببرد از طرف ديگر افرادی که در اين تشکل حضور دارند مستقل‌الرای‌ترين افرادند و زير بار حرف کسی نمی‌روند.
سردار نقدی افزود: البته ممکن است اين انسان‌های آزاده (اعضای بسيج) نظراتی نيز داشته باشند که برای برخی خوشايند نباشد همانطور که در خيلی از جاه‌ها بسيجيان اقداماتی کرده و حرف‌هايی زده‌اند که برخلاف نظر افراد صاحب نفوذ بوده است.
وی همچنين تصريح کرد: گشت بسيج محلات نيز جزء فعاليت‌های محوری ما در دهه جاری نخواهد بود.
مسول سازمان بسيج مستضعفين در پاسخ به سوالی ديگر درباره اظهارات آيت‌الله العظمی مکارم شيرازی در ديدار رييس سازمان بسيج مستضعفين با مراجع تقليد مبنی بر لزوم آسيب‌شناسی اقدامات بسيج، اظهار کرد: من اين فرمايش آيت‌الله العظمی مکارم شيرازی را دال بر هوشياری يک مرجع می‌دانم اما متاسفانه برخی رسانه‌ها آن بخش از صحبت‌های ايشان را که از حماسه‌های بزرگ بسيجيان گفتند، ناديده گرفتند و تنها همين يک جمله را تيتر کردند. ما در جلسات خودمان نيز شديدتر از اين‌ها اقدامات‌مان را نقد می‌کنيم زيرا سازمان زنده و پويا نياز به آسيب‌شناسی دارد و اگر دائما مرکزيت سازمان‌مان تحليل‌های به‌روزی نداشته باشد، سيل آن را خواهد برد.
وی در پايان به بيان مهمترين اولويت امروز بسيج پرداخت گفت: توليد فکر و انديشه خلاق برای حرکت بسيج در بستر جديد و ارتباط گسترده با مردم جهت اخذ نظرات از آن جمله است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار