آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

سازمان گزارشگران بدون مرز از دستگیری سه روزنامه نگار دیگر در ایران خبر می دهد

یک سازمان بین المللی طرفدار آزادی مطبوعات، می گوید مقامات امنیتی در ایران به عنوان بخشی از سرکوب رسانه های مستقل، سه روزنامه نگار دیگر را دستگیر کرده اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز، که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد، می گوید از جمله آنها «آکو کردنسب» است که در هفته نامه توقیف شده «کرفتو» کار می کرد و روز ۲۱ آبان ماه (۱۲ نوامبر)، به دلیل اعتراض به اعدام یک زندانی سیاسی جوان در شهر سنندج، دستگیر شد.

گزارشگران بدون مرز می گویند مقامات امنیتی در ایران اخیرا همچنین مزدک علی نظری، سردبیر سایت «روزنامه نگاری برای صلح» را بازداشت کردند.

به گفته این سازمان، نظری روز ۲۴ آبان ماه (۱۵ نوامبر) تلفنی به اعضای خانواده اش اطلاع داد که دستگیر شده است. گروه نتوانست بگوید که او چه زمانی و در کجا دستگیر شد.

به گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، سومین روزنامه نگار ایرانی، رامین غلامی، روز ۷ آبان ماه (۲۹ اکتبر) بازداشت شد. او برای چندین روزنامه محلی در اردبیل مطلب می نوشت.
ایران در شاخص سالانه آزادی مطبوعات در ۱۷۵ کشور که سازمان گزارشگران بدون مرز ماه گذشته منتشر کرد، در ردیف ۱۷۰ قرار داد.

سازمان می گوید دولت ایران از زمان انتخاب دوباره محمود احمدی نژاد دست کم ۱۰۰ روزنامه نگار و ناراضی اینترنتی را بازداشت کرده است. در اوائل ماه جاری، گروه گفت دست کم ۲۳ نفر از آنها هنوز زندانی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار