آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

موسوی در راهپیمایی تهران حضور یافت

میر حسین موسوی در بین هزاران نفر از هوادارانش که به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض دارند، در میدان امام خمینی تهران حاضر شد. 

این راهپیمایی به دعوت آقای موسوی برای بزرگداشت هشت نفری که روز دوشنبه در راهپیمایی تهران کشته شدند، برگزار شده است و به گفته شاهدان عینی از میدان هفتم تیر تا میدان امام خمینی تهران در جریان است.

بسیاری از معترضان شمع به دست داشتند. میرحسین موسوی نیز مانند هوادارانش لباس سیاه بر تن کرده بود و از روی یک ماشین سخنرانی کرد.

بر اساس برخی منابع بسیاری از خیابانهای منتهی به محل تجمع مسدود شده اند و امکان عبور و مرور اتومبیل ها به سمت میدان امام خمینی تهران وجود ندارد.

روزنامه گاردین در وبلاگ ویژه خود به نقل از شبکه پرس تی وی، شمار شرکت کنندگان در راهپیمایی را "صدها هزار نفر" ذکر کرده است.

حدود ساعت شش بعد از طهر به وقت تهران خبر رسید که به دلیل ازدحام شدید جمعیت در میدان امام خمینی، مسافران مترو نمیتوانند از خروجیهای این میدان بیرون بیایند و به خروج از ایستگاههای قبلی و بعدی دعوت میشوند.

در دیگر شهرها، آرامگاه شاهچراغ محل گردهم آیی معترضان شهر شیراز بود که هزاران نفر از آنها در این مکان در سکوت مقابل یک تابوت نمادین تجمع کردند.

هرچند برخی منابع حاضر در این گردهم آیی تعداد ماموران نیروی انتظامی در محل شاهچراغ را اندک توصیف کردند اما نیروهای لباس شخصی در میان جمعیت حضور دارند.

این گردهم آیی پس از آن برگزار شد که در دو روز گذشته نیروهای بسیجی با تظاهر کنندگان در شهر شیراز برخورد کردند.

به گفته منابع در زاهدان، این شهر تا اندازه ای آرام تر شده و تظاهرات به شکل آرام پی گرفته می شود. همچنین مسجد طالقانی این شهر نیز محل برگزاری یک مراسم عزاداری برای کشته شدگان در جریان ناآرامی ها بوده است.

در ارومیه هم به گفته منابع آگاه خیابان های امام خمینی و خیام، که در روز های اخیر محل برگزاری تجمع معترضان به نتیجه انتخابات بوده، تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی قرار دارند و تا کنون مردم ارومیه امکان برگزاری تظاهرات اعتراضی خود را نداشته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار