آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۲۴, چهارشنبه

سقوط هواپیمای پرواز تهران-ایروان با 168 سرنشین + اخبار تکمیلی

يك فروند هواپيماي مسافربري مسير تهران-ايروان در اطراف قزوين سقوط كرده است و تمام مسافران آن جان باخته اند.

به گزارش خبرنگار "تابناک"، مقامات نیروی انتظامی از سقوط هواپیمای توپولف به شماره پرواز 7908 که تهران را به مقصد ایروان ترک کرده بود خبر دادند.

بر اساس اخبار منتشره، هواپیمای یادشده در 
12 کیلومتری جنوب قزوین بین منطقه فارسیان و جنت آباد در بخش مرکزی قزوین سقوط کرده است و تمام 168 سرنشین آن که شامل 153 نفر مسافر و 15 نفر خدمه و کادر پرواز بودند،جان داده اند. 

بر پایه این گزارش، این هواپیمای توپولف که پرواز شماره7908را از مبداء تهران به مقصد ایروان در ارمنستان انجام می داد، متعلق به شرکت هواپيمايي کاسپين بوده که ساعت 11 و 33 و حدود شانزده دقیقه پس از بلند شدن از باند پروازی فرودگاه بين المللي حضرت امام خميني (ره )دچار سانحه شده و سقوط کرده است. 

هرچند تاکنون اطلاعات دقیقی از هویت مسافران این هواپیما و اینکه چند تن از آنان از هموطنانمان بوده اند اعلام نشده اما اخبار غیررسمی از حضور 10 تن از اعضای تیم ملی جودو نوجوانان کشورمان در این پرواز خبر حکایت می کند.

در همین حال مقامات انتظامی قزوین گفته اند که هواپیما تقریبا منهدم شده و اجساد مسافرین نیز در آتش سوخته اند.

تکمیلی(1)

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در گفتگویی با مهر با اعلام کرده است که : نیروهای جمعیت هلال احمر بلافاصله پس از اطلاع از حادثه سقوط هوایپمای 7908 کاسپین در محل حاضر شده و اقدامات اولیه خود را آغاز کردند اما 
به دلیل سوختگی شدید تمامی سرنشینان هواپیمای سقوط کرده کاسپین به شماره7908 هیچگونه کمکی از ماموران اعزامی جمعیت هلال احمر حاضر در محل حادثه برنیامده است.

از سوی دیگر خبرگزاری ها اسامی کشته شدگان تیم ملی نوجوانان جودو را به شرح ذیل اعلام کرده اند: وحید ابراهیمی در وزن 51 کیلوگرم؛ ایمان زینی وند در وزن 55 کیلوگرم؛حسین بنا در وزن 60 کیلوگرم؛سعید رسولی در وزن66 کیلوگرم؛مصطفی صباغی در وزن 70 کیلوگرم؛یحیی باقرپور در وزن 81 کیلوگرم؛ مصیب عزیزاللهی در وزن90 کیلوگرم؛ علیرضا لگری در وزن 90+ کیلوگرم؛ علی بهرامی سرمربی تیم و علی محدث مربی تیم.

تکمیلی (2)

بر پایه خبرهایی که از محل حادثه ارسال شده است، قطعات هواپیمای یاد شده در مسیری به طول چند کیلومتر پراکنده است. همچنین بین 50 تا 60 هکتار مزارع گندم و ذرت در محل سقوط هواپیما آتش گرفته و در آتش می سوزند.

در محل برخورد سنگین قطعه هواپیما با زمین گودال عظیمی به طول 60 تا 70 متر ایجاد شده است.

هم اکنون نیروهای اورژانس، آتش نشانی ، انتظامی و پلیس در محل حادثه حضور دارند و دو بالگرد وارد منطقه شده اند.

اغلب مسئولان استان قزوین در محل حادثه حاضرند


۱ نظر:

  1. كم غم و غصه داريم هر روز هم يكي بهش اضافه ميشه.

    پاسخحذف

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار