آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۲۲, پنجشنبه

ایران بوسنی را در یک بازی دوستانه برد


عکس آرشیوی از تیم ملی فوتبال ایران

این اولین بازی ایران پس از بازماندن از جام جهانی بود

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه تیم ملی بوسنی را 2-3 در سارایوو شکست داد.

تیم ملی فوتبال ایران پس از ناکامی در راهیابی به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، نخستین بار در دیداری تدارکاتی برابر تیم ملی بوسنی به میدان رفت.

افشین قطبی در فصل تازه همکاری با تیم ایران، این بار تیم را برای مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیای 2011 قطر آماده می کند.

در تیم ایران دیگر خبری از مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و علی کریمی نیست. این سه مهره کلیدی و با تجربه پس از بازی های انتخابی جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کردند.

آنچه تقابل دوستانه ایران و بوسنی را جذاب کرده بود حضور میروسلاو بلاژویچ، سرمربی اسبق تیم ایران روی نیمکت بوسنی بود.

بلاژویچ، هشت سال پیش امیدوار بود ایران را به جام جهانی 2002 برساند، اما شکست برابر ایرلند در مجموع دو بازی رفت و برگشت در مرحله پلی آف، امیدهای سرمربی کروات را بر باد داد.

تیم بوسنی با بلاژویچ بهترین دوران فوتبال خود را تجربه می کند؛ این تیم در آخرین جدول رده بندی فیفا با صعودی قابل توجه در رده چهل و چهارم - 17 پله بالاتر از ایران - ایستاده و در گروه پنجم مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا، پس از اسپانیا و بالاتر از ترکیه در جایگاه دوم و مدعی صعود به جام جهانی است.

دو تیم پیش از این 5 بار با هم بازی کرده بودند که سهم ایران 3 پیروزی، یک تساوی و یک شکست بود.

در این مسابقه، تیم ایران با ترکیب سید مهدی رحمتی، هادی عقیلی، محمد نصرتی، حسن اشجاری (46، پژمان نوری)، حسین کعبی، مهرزاد معدنچی (50، ایمان مبعلی)، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، فریدون زندی (66، هادی نوروزی)، خسرو حیدری (85، آرش برهانی)، مسعود شجاعی(90، فرزاد آشوبی) به زمین رفت.

بازی متعادل و پایاپای دو تیم در نیمه اول گل نداشت. بازیکنان بیشتر در میانه میدان جنگیدند و بویژه تیم بوسنی نمایشی متناسب با نتایج اخیرش نداشت.

شاگردان بلاژویچ نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و خیلی زود توسط ادین ژکو در دقیقه 52 به گل رسیدند.

ژکو، مهاجم سرشناس بوسنی، بازیکن تیم ولسفبورگ آلمان و دومین گلزن فصل گذشته بوندس لیگا است.

ژکو در دقیقه 65 روی اشتباه خط دفاع ایران گل دوم را هم زد و تیمش را به یک پیروزی آسان مقابل ایران امیدوار کرد.

اما این اصلا پایان کار نبود.

تیم ایران با گل دقیقه 79 مسعود شجاعی به بازی برگشت؛ ضربه هادی نوروزی را دروازه بان دفع کرد و توپ برگشتی را شجاعی گل کرد.

در دقیقه 85 آرش برهانی به زمین آمد وتنها یک دقیقه بعد اولین ضربه او به توپ به گل مساوی ایران بدل شد؛ برهانی روی ارسال بلند ایمان مبعلی از میانه زمین بازی را به تساوی کشاند.

سرانجام، آندرانیک تیموریان در وقت های تلف شده تیر خلاص را زد، پاس عرضی شجاعی را درون دروازه بوسنی فرستاد و ایران بازی 2-0 باخته را با پیروزی 3-2 تمام کرد.

بدون شک افشین قطبی بیش از هر کسی از پیروزی در این دیدار دوستانه خوشحال است. او که این روزها در میان هواداران محبوبیت گذشته را ندارد به پیروزی در این مسابقه نیاز مبرم داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار