آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۲۲, پنجشنبه

لاریجانی: آزار جنسی بازداشت شدگان کذب است

رئیس مجلس ایران میگوید تحقیق مجلس نشان می دهد گزارشهای مربوط به تجاوز جنسی به بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر دروغ است. علی لاریجانی از مهدی کروبی خواسته اگر مدرکی در این مورد دارد ارائه دهد تا بررسی شود. سخنان امروز آقای لاریجانی در ارتباط با نامه مهدی کروبی به اکبر هاشمی رفسنجانی است که چند روز پیش منتشر شد. در آن نامه، آقای کروبی خواستار تحقیق جدی درباره گزارشهای مربوط به تجاوز شده بود. کسری ناجی گزارش می دهد.

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران در واکنش درخواست مهدی کروبی برای بررسی احتمال تجاوز به دختران و پسران در بازداشتگاهها اعلام کرده که موضوع آزار جنسی بازداشت شدگان کذب است.

مهدی کروبی، از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات در ایران، در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان، از او خواسته بود درباره شایعاتی که درباره تجاوز به دختران و پسران در بازداشتگاه ها پخش شده است، تحقیق کند.

با انتشار این نامه، آقای لاریجانی دستور بررسی آن را به کمیته ویژه مجلس داد که برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان وقایع اخیر ریاست جمهوری تشکیل شده است.

به گفته آقای لاریجانی این کمیته اعلام کرده است: "در بررسی های دقیق انجام شده از بازداشت شدگان در کهریزک و اوین هیچگونه موردی که مبنی بر آزار و تجاوز جنسی باشد مشاهده نشده است."

با این حال در بخشی از این گزارش کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان، تاکید شده که اگر "آقای کروبی شواهد و بینه ای مبنی بر آزاد و تجاوز جنسی در اختیار دارد" در اختیار مجلس بگذارد.

آقای لاریجانی بعد از توضیح گزارش کمیته ویژه مجلس گفت:"این امر هشدار باش به سیاستمداران است که مراقبت کنند در شرایط غبار آلود افکار عمومی هر ادعایی را پیش از تحقیق کافی به سطح رسانه ها نکشانند تا دستاویز بیگانگان شود."

رئیس مجلس در عین حال تاکید کرد که اشتباهاتی در بازداشتگاه کهریزک رخ داد "ولی به هیچ وجه این تخلفات از این جنس نبود."

درخواست کروبی

آقای کروبی در نامه خود خطاب به آقای هاشمی نوشته بود: "عده‌ای از افراد بازداشت‌شده مطرح نموده‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز کرده‌اند به طوری‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گردیده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزیده‌اند."

آقای کروبی گفته است اگر "این رفتارهای شناعت آمیز" را "به طور متواتر از افراد مختلف که در روزهای اخیر آزاد شده اند" نشنیده بود، باورشان برایش سخت بود.

آقای کروبی از رئیس مجلس خبرگان رهبری خواسته است این موضوع را "به صورتی که صلاح می داند" با آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، در میان بگذارد و نیز هیاتی برای بررسی این مساله تشکیل دهد.

مهدی کروبی در نامه خود از منابع خبری خود نام نبرده، اما نوشته است: "افرادی این مطالب را به من گفته‌اند که دارای پست‌های حساس در این کشور بوده‌اند. نیروهای نام و نشان داری که تعدادی از آنها نیز از رزمندگان دفاع مقدس بوده‌اند. این افراد اظهار داشته‌اند اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است که چنانچه حتی اگر یک مورد نیز صدق داشته باشد، فاجعه‌ای است برای جمهوری اسلامی."

آقای کروبی گفته است که گمان نمی کند کسانی که در ۱۵ سال مبارزه با حکومت پهلوی (از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷) در زندان بوده اند، از جمله خود او و آقای هاشمی، چنین چیزهایی را "دیده یا شنیده باشند".

مهدی کروبی در بخش دیگری از نامه خود به "حوادث تلخ" دیگری که بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران رخ داد اشاره کرده است: "از دستگیری‌های بی‌حساب و کتاب، از ضرب و شتم و وارد کردن جراحات تا شهادت فرزندان این کشور، از حمله به خانه‌های مردم تا فاجعه خونین کوی دانشگاه و برخوردهای خشن و وحشت‌انگیز حتی با خانم‌ها در سطح خیابان‌های شهر، که تاکنون سابقه نداشته است ... از برخوردهای خشن و بی‌محابا، بر سر مردم باتوم را خرد کردن، آنچنان که بعد از گذشت قریب به ۴۰ روز همچنان اوضاعشان غیرعادی است و عوارض آن روی بدنشان قابل مشاهده است. هتاکی و ابراز دشنام و فحاشی رکیک به افراد و نثار نوامیس بازداشت‌شدگان و مردمی که برای نماز جمعه آمده بودند."

آقای کروبی این نامه را برای آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان فرستاده بود اما چون پاسخی دریافت نکرد تصمیم به انتشار عمومی گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار