آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

ایلخانی: سقوط هواپیمای توپولف به دلیل نقص فنی نبود

محمد علی ايلخانی، سرپرست سازمان هواپیمایی ایران، گفته است که هواپيمای توپولف 154 كه در ماه تیر در حوالی قزوين سقوط کرد، دچار نقص فنی نبوده است.

هواپیمای توپولف شرکت هواپیمایی کاسپین که از تهران عازم ایروان پایتخت ارمنستان بود روز چهارشنبه (24 تیر) دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی تهران در نزدیکی قزوین سقوط کرد و تمامی ۱۶۸ سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، سرپرست سازمان هواپیمایی گفته است که این هواپیما پيش از پرواز بازرسی 1200 ساعت پرواز شده بود.

به گفته وی، بررسی جعبه سیاه و قطعات این هواپیمان نشان می دهد که هیچ گونه نقص فنی در هواپیما وجود نداشته و سقوط آن به دلیل نقص فنی نبوده است.

پیشتر احمد مجیدی معاون وزارت راه و ترابری ایران گفته بود که سقوط این هواپیما احتمالا ناشی از مشکلات فنی بوده و خلبان هواپیما مقصر نبوده است.

اما محمد علی ايلخانی گفته است: "احتمالا در حين پرواز، برای توپولف اتفاقی رخ داده كه خارج از دستورالعمل هواپيما بوده است."

سرپرست سازمان هواپيمايي همچنین گفت که طی یک بخشنامه به تمام شركت‌های هواپيمايی در ایران ابلاغ شده است که هواپيمای استيجاری يا فرسوده ساخت روسیه وارد نكنند.

به گزارش ایلنا در این بخشنامه به شرکت های هواپیمایی دستور داده شده است که فقط هواپيمای ملكی و ترجيحا غربی خريداری کنند و درصورت ورود هواپيماي شرقی هواپيما‌ی خريداری شده لازم است که نو باشد.‌

این مقام ایرانی تاکید کرده است که هواپيمای غيراستاندارد وارد ایرن نشده است و هواپيماهای ناوگان هوا‌يی ایران همه از استانداردها لازم برخوردارند.

تحریم قطعات هواپیما به ویژه از سوی آمریکا معضلی جدی است که ایران حدود سه دهه است که با آن روبروست.

تحریم‌های آمریکا بعد از انقلاب‌ ۱۹۷۹ میلادی آغاز شده و بر اساس آن ایران نمی تواند هواپیماهایی را که بیش از ۱۰ درصد قطعات تشکیل دهنده آنها آمریکایی باشد خریداری کند حتی اگر این هواپیماها در کشورهای دیگر ساخته شود.

ناتوانی ایران در خرید هواپیماهای نو باعث شده تا این کشور برای تامین نیازهای خود دست به خرید هواپیماهای دست دوم و هواپیماهای روسی بزند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار