آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

کروبی: از میدان کنار نمی روم

مهدی کروبی، در تازه ترین واکنش به انتقادها از نامه او به اکبر هاشمی رفسنجانی درباره احتمال تجاوز به دختران و پسران زندانی در ایران، گفته است که "با این تهمت ها و فحاشی کردن ها" از میدان کنار نمی رود.

اشاره آقای کروبی به اظهارات تعدادی از ائمه جمعه شهرهای بزرگ ایران و مقام ها و رسانه های هوادار دولت است که با انتقاد شدید از مسائل مطرح شده در نامه او در باره بدرفتاری با زندانیان حوادث اخیر، خواهان بازداشت و محاکمه این نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری شده بودند.

مهدی کروبی در گفت و گویی با سحام نیوز، پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی، حوادث بعد از انتخابات را از نظر خشونت، بی قانونی ، خودسری و دخالت افراد غیر مسئول، بی سابقه خواند و گفت "انسان های مسئول، دلسوز و آگاه باید احتیاط و تحفظ را کنار گذاشته و به هر صورتی که صلاح می دانند اقداماتی انجام دهند که مانع از تکرار این حوادث شده و ریشه برخوردهای این چنینی خشکانده شود."

آقای کروبی درباره مسائل مطرح شده در نامه اخیر خود بار دیگر از مراجعه افرادی به خود خبر داد که مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و با اشاره یک مورد خاص گفت "هنگامی که به منزل زن جوانی مراجعه کرده اند تا او را بازداشت کنند این زن را در مقابل چشمان مادرش به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند."

مهدی کروبی رفتار ماموران امنیتی پیش از انفلاب را در دستگیری مخالفان ملایم تر از رفتارهای فعلی توصیف کرد و گفت "در عرض چند روز تعدادی کشته شده و برخی آسیب دیده اند به طوری که دندان ها و سرها شکسته شده است و حتی چشمانی کور شده و برخی تحت شکنجه ها جان باخته اند."

او مسائل مطرح شده درباره احتمال تجاوز جنسی به پسران و دختران در زندان را حاصل بعضی شنیده ها از جمله از طرف " آشنایان خود" عنوان کرد و گفت که مدعی نشده است که چنین اتفاقی حتما روی داده، بلکه خواهان تحقیق در این باره شده است.

هشدار مهدی کروبی درباره افشاگری های بیشتر

انتشار نامه مهدی کروبی با عکس العمل شدید محافظه کاران ایران روبرو شد و علی لاریجانی، رئیس مجلس موضوع تجاوز به بازداشت شدگان را تکذیب کرد.

امامان جمعه تهران، قم و مشهد در خطبه های نماز جمعه ۲۳ مرداد، نامه مهدی کروبی به آقای رفسنجانی را حاوی "اتهامات ناروا و دروغ" علیه مسوولان حکومت خواندند و خواستار مجازات او شدند.

احمدی خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه های خود، نامه آقای کروبی را نامه ای "انحرافی" خواند که انتشارش "جشن آمریکا، اسرائیل و بیگانگان" بوده است.

احمد علم الهدی امام جمعه مشهد نیز آقای کروبی را "پیاده نظام دشمن و عامل استکبار" خواند و گفت او با طرح این "اتهام های ناروا" می خواهد "آبروی نظام را در سطح ملی و بین المللی" ببرد.

مهدی کروبی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی گفت بعد از انتشار نامه بسیاری از دلسوزان نظام او را تحسین کردند و برخی هم دوستانه انتقاداتی را مطرح کردند، ولی برخی از تریبون نماز جمعه ،‌مجلس ، وابستگاه به نهادهای نظامی ، سایتها و خبرگزاری ها ، مطبوعات و صدا و سیما به او "فحاشی" کردند.

آقای کروبی گفت از نظر این نهادها و مراکز و به ویژه بعضی مطبوعات "کسانی که هم فکر آن ها نیستند، جاسوس، ساده اندیش و افراطی هستند که دچار فساد اخلاقی و اقتصادی شده اند."

او گفت آن چه که بیش از همه باعث تاسفش شده، مطالب مطرح شده علیه او از تریبون نماز جمعه بوده است. آقای کروبی در این مصاحبه، برخی سوابق و ویژگی های امامان جمعه تهران، مشهد و قم را که به او حمله کرده بودن، از زبان خود بازگو کرد.

او همچنین به انتقاد بعضی از "وابستگان به نهادهای نظامی" از خود اشاره کرد و گفت: "برخی از برداران نظامی که چنین حرف هایی را می زنند باید هم این گونه موضع گیری کنند چرا که آنها اکنون تمام مراکز اقتصادی و سیاسی را در اختیار دارند."

مهدی کروبی گفت چنان چه این روند ادامه پیدا کند، مسائل دیگری را صریح تر از گذشته مطرح خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار