آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

احمدی نژاد دو زن را به عنوان وزیر معرفی کرد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران دو زن را به عنوان وزیر پیشنهاد کرده و گفته است که یک زن دیگر نیز به عنوان وزیر معرفی خواهد شد.

آقای احمدی نژاد در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران، مرضیه وحید دستجردی را به عنوان وزیر بهداشت و فاطمه آجرلو را به عنوان وزیر رفاه معرفی کرده است. این اولین بار در تاریخ سی ساله جمهوری اسلامی است که زنان به عنوان وزیر معرفی شده اند.

در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، برای اولین بار معصومه ابتکار به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست انتخاب شد که در چهار سال اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد نیز این سمت در اختیار فاطمه واعظ جوادی قرار گرفت.

خانم وحید دستجردی وزیر پیشنهادی بهداشت، 50 سال دارد و متخصص زنان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در دوره های چهارم و پنجم مجلس به مدت هشت سال نماینده تهران در مجلس بود.

فاطمه آجرلو وزیر پیشنهادی رفاه 43 سال دارد و نماینده کرج در مجلس است. او در رشته روانشناسی بالینی تحصیل کرده و در سایت شخصی وی نوشته شده که هم اکنون دانشجوی دکترای رشته روانشناسی تعلیم و تربیت است.

خانم آجرلو علاوه بر تحصیل در دانشگاه در حوزه علمیه نیز درس خوانده و پیش از انتخابش به سمت نمایندگی مجلس، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد کرج و مسئول بسیج دانشجویی واحد خواهران استان تهران بوده است.

به غیر از این دو نفر آقای احمدی نژاد، حیدر مصلحی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه را به عنوان وزیر اطلاعات معرفی کرده است.

آقای مصلحی پیش از این عنوان نماینده ولی فقیه در نیروی زمینی و نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران فعالیت داشته و مشاور آقای احمدی نژاد در دوره قبل ریاست جمهوری بوده است.

سه نفر از وزرای سابق نیز در سمت های خود ابقا شده اند. علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن، محمد عباسی وزیر تعاون و شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد.

آقای احمدی نژاد در گفتگوی تلویزیونی این شش نفر از اعضای کابینه را معرفی کرده و گفته که حداکثر تا سه روز دیگر تمامی وزرا را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد کرد.

آقای احمدی نژاد معیار خود را برای انتخاب کابینه "صلاحیت اخلاقی"، "کارآمدی"و "همگرایی و روحیه همکاری" اعلام کرده است.

آقای احمدی نژاد در حالی کابینه دوم خود را آماده می کند که تعدادی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در آن آقای احمدی نژاد پیروز اعلام شد، در دادگاهی محاکمه می شوند.

آقای احمدی نژاد یازده روز پیش در مجلس سوگند خورد و بعد از برگزاری مراسم تحلیف، طبق آئین نامه مجلس، رئیس جمهور پانزده روز فرصت دارد تا وزیران خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

در پی اختلافاتی که میان آقای احمدی نژاد و بخش عمده ای از اصولگرایان بر سر پست معاونت اولی اسفندیار رحیم مشائی بروز کرد، وی از سوی این گروه تحت فشار است. آقای احمدی نژاد پس از اعتراض های گسترده و دستور مستقیم رهبر جمهوری اسلامی، آقای مشائی را از معاونت ریاست جمهوری کنار گذاشت و به سمت مشاور خود برگزید.

جبهه اصولگرای پیروان خط امام و رهبری که در انتخابات از آقای احمدی نژاد حمایت کرده در بیانیه ای آقای احمدی نژاد را به مشورت با رهبر و مجلس برای انتخاب کابینه فراخوانده و نسبت به تبعات انجام ندادن این کار هشدار داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار