آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

چرا آقای هاشمی از خواندن خطبه های جمعه این هفته امتناع کرد

یک منبع نزدیک به رئیس مجلس خبرگان خبر داد؛

وی به این مقام مسئول گفته است که درج خبر خواندن خطبه های این هفته نماز جمعه توسط ایشان در سایت شخصی اش به دلیل رویه ای بوده که قبلا اعمال می شده و بدون اطلاع آقای هاشمی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار "تابناک"،یک منبع نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی دلیل حضور نیافتن ایشان برای ایراد خطبه های این هفته نماز جمعه تهران را تاکید وی بر جلوگیری از خدشه دار شدن ماهیت و شان این مراسم عبادی - سیاسی دانستند.

این منبع آگاه افزود: سایت شخصی آقای هاشمی طبق روال معمول و بر اساس نوبت چرخشی حضور خطبای نماز جمعه تهران در این مراسم، بدون هماهنگی با ایشان اقدام به قراردادن این خبر بر روی سایت شخصی می کنند،به دنبال انتشار این خبر یکی از مقام های مسئول در تماسی با آقای هاشمی از ایشان می پرسند که آیا ایشان قطعا در مراسم این هفته شرکت می کنند یا نه، اما آقای هاشمی نسبت ابن موضوع اظهار تعجب می کند و می گویند که چنین تصمیمی نداشته است.

این منبع نزدیک به رئیس مجلس خبرگان در ادامه گفت: آقای هاشمی در پاسخ به آن مقام مسئول، دلیل این عدم حضور را نگرانی ایشان از خدشه دار شدن حرمت و ماهیت نماز جمعه بیان کرده و می گویند؛حضور ایشان در نماز جمعه باعث می شود عده ای از طرفداران دولت بی پروا شعارهای تند علیه ایشان بدهند و از آن سو نیز بخشی دیگر از شرکت کنندگان در مراسم نماز جمعه برای مقابله با آنها شعارهایی در تایید جریانی خاص و یا در برخی موارد به حمایت از ایشان سر می دهند که این موضوع سبب خواهد شد شکل، ماهیت و فلسفه نماز جمعه تحت شعاع قرار گیرد به همین دلیل ترجیح می دهند که فعلا خطبه نخوانند.

بر پایه این گزارش،آقای هاشمی دلیل قرار گرفتن خبر حضورشان در خطبه های این هفته، برروی سایت شخصیشان را طبق رویه چندین ساله در خصوص دوره ای بودن حضور خطیبان جمعه تهران در این مراسم دانسته اند که پس از اطلاع دستور به اصلاح آن داده اند.

گفتنی است این منبع آگاه در خصوص مدت زمان غیبت آقای هاشمی در خطبه های نماز جمعه و موعد بعدی حضور ایشان اظهار بی اطلاعی کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار