آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

ادعای سایت دولتی درباره تماس لاریجانی با موسوی

سایت پیشگام حامی دولت مدعی شد که لاریجانی فردی است که موسوی را دچار « توهم و اتخاذ مواضع فتنه انگیز» کرده است.

به گزارش «فردا»، سایت رجا، پایگاه اینترنتی حامی دولت در خبری که به بهانه موضع گیری علیه مدرک تحصیلی علی لاریجانی منتشر کرده است، رئیس مجلس شورای اسلامی را تلویحا یکی از عوامل رفتارهای فتنه انگیز و تحریک آمیز می خواند.

یک نماینده مجلس در مورد نقش علی لاریجانی در انتخابات، از قابل گذشت بودن برخی از «جلسات انتخاباتی وي و ترکیب اعضای این جلسات» سخن می گوید.

در همین حال، وی می افزاید: «کاری که ايشان بعد از ظهر روز اخذ رأی كرد و تلفنی به موسوی، به بهانه حتمی شدن ریاست جمهوری‌اش تبریک گفت، قابل گذشت نیست، زیرا او از جایگاه رئیس یک قوه و به عنوان کسی که قاعدتاً به اطلاعات و اخبار دست اول و محرمانه دسترسی دارد، وقتی به موسوی آن هم قبل از پایان زمان رأی‌گیری تبریک گفت، در واقع او را دچار توهم و تشویق کرد تا مواضع فتنه انگیز و تحریک کننده بعدی را هم داشته باشد که اين رفتارها باعث سلب امنیت و آسایش مردم و وارد شدن خسارات زیادی به کشور و اقتدار و حیثیت نظام شد.»

وی با اشاره به حمایت لاریجانی از موسوی، پيش از انتخابات افزود: «آیا نشست و برخاست‌های انتخاباتی آقای لاریجانی با کسانی که با نظام دچار تعارض و تضاد شده بودند و تشویق او به فتنه انگیزی موسوی و آشوب‌های خیابانی، نشانه اطاعت از رهبری است؟»

چندی پیش، علی لاریجانی تصریح کرده بود که عاقبت بخیری سیاستمدارن به اطاعت از رهبر انقلاب بستگی دارد.

در همین رابطه، نماینده بی نام و نشان مذکور با یادآوری موضع گیری رهبر انقلاب پس از انتخابات می افزاید:«ا اینکه افراد معمولی جامعه هم موضع رهبری را از فرمایشات ایشان به خصوص در سفرشان به استان کردستان درک کرده بودند، اما آقای لاریجانی مسیر دیگری را رفت و هزینه زیادی به کشور و نظام تحمیل کرد.»

این نماینده در ادامه از سکوت خود درباره رفتار انتخاباتی لاریجانی و آنچه که جلسات و محتوای مذاکرات و مواضع علنی متناقض لاریجانی می خواند، خبر می دهد. وی دلیل این سکوت را «بعضی مصالح» عنوان می کند.

وی در حالی از لاریجانی می خواهد که در مورد چگونگی تشکیل دولت دهم تعیین تکلیف نکند که رئیس مجلس تصریح نموده که رفتار دولت در انتخاب وزراء بی سابقه بوده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مشورت و رایزنی رئیس جمهور با مجلس قبل از معرفی وزیران گفت: معرفی وزیران جزو اختیارات قوه مجریه و شخص رئیس جمهور است و البته رای دادن هم جزو اختیارات نمایندگان مجلس است و نمی توان این عدم رایزنی را به عنوان ایراد مطرح کرد، هرچند که این عدم مشورت بی سابقه است و همیشه جزو عرف بوده است.

همچنین یک روزنامه اصلاح طلب نیز از ارسال نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور پس از جلسه بی‌نتیجه روسای قوای مجریه و مقننه خبر داده است.

این خبر در رسانه‌های نزدیک به رئیس مجلس هشتم بازتاب یافته است.

بنا بر این گزارش، لاریجانی در این نامه صراحتا در مورد نحوه انتخاب کابینه دهم سخن گفته است؛ سخنانی که موجب دعوت سریع احمدی نژاد از نمایندگان مجلس به پاستور شده بود.

در همین حال، حامیان دولت با استناد به سخنان یک نماینده دیگر مجلس، در مورد صحت و سقم مدرک تحصیلی لاریجانی تشکیک نموده اند.

حامیان دولت اظهار می‌دارند که لاریجانی پیش از اخذ مدرک دکترای خود، خود را دکتر معرفی می کرده است؛ آنان انتخابات دوره چهارم مجلس و زمان اخذ رای اعتماد از مجلس را نمونه این موارد ذکر می کنند.

نماینده مورد استناد حامیان دولت، مدعی رد چندباره پایان نامه علی لاریجانی با وجود فشارهای زیاد برای پذیرش آن و استفاده از منابع تحقیقاتی دولتی در تدوین آن خبر می‌دهند.

شایان ذکر است که در هفته‌های اخیر، مباحث جدی در محافل سیاسی از خواست حامیان دولت جهت تغییر ریاست علی لاریجانی بر فراکسیون اصولگرایان خبر می‌داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار