آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

ابراز نگرانی کلینتون درباره سه آمریکایی 'دستگیر شده' در مرز ایران

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، خواهان این شد که ایران به آمریکا برای تعیین سرنوشت سه شهروند آمریکا که بر اساس گزارش ها توسط ایران دستگیر شده اند، کمک کند.

خانم کلینتون این سخنان را روز دوشنبه (3 اوت) در واشنگتن در یک کنفرانس خبری که ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن هم در آن حضور داشت، بیان کرد.

دولت آمریکا می گوید که سفیر سوئیس در تهران ضمن تماس با مقام های ایرانی در حال جمع آوری اطلاعات در مورد سه شهروند آمریکاست که بر اساس گزارش ها توسط ایران در نزدیکی مرز این کشور با کردستان عراق دستگیر شده اند.

مقام های کردستان عراق می گویند که سه آمریکایی روز جمعه ( 31 ژوئیه) در حال گردش در مناطق مرزی ایران و کردستان عراق بودند که بوسیله نیروهای ایرانی دستگیر شدند.

شبکه تلویزیونی عرب زبان العالم، وابسته به دولت ایران، دستگیری این سه آمریکایی را تایید کرده است.

با این همه، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که آمریکا هنوز رسما تایید خبر دستگیر شدن این سه آمریکایی را دریافت نکرده است.

وی در عین حال از دولت ایران خواست که این سه نفر را "هرچه سریع تر بازگرداند."

هیلاری کلینتون گفت که در مورد وضعیت این سه شهروند آمریکا نگران است و می خواهد که هرچه سریع تر مساله آن ها حل و فصل شود.

از وزیر امور خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری در مورد نظرش درباره تشدید تحریم ها علیه ایران، از جمله تحریم بنزین وارداتی ایران، نیز سوال شد.

هیلاری کلینتون بارها در مورد وضع تحریم های "فلج کننده" علیه ایران هشدار داده است.

با این همه، او روز دوشنبه از اظهارنظر در مورد ماهیت تدابیر تنبیهی مورد نظرش علیه ایران خودداری و بر سیاست مذاکره مستقیم یک جانبه و چندجانبه با ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که روز دوشنبه با تعدادی از دیپلمات های آمریکایی در کشورهای دیگر برای بررسی تحولات جاری ایران مشورت کرده است.

او بار دیگر هشدار داد که در صورت عدم پاسخ "مثبت" ایران به جامعه بین المللی تدابیر تازه ای علیه ایران در نظر خواهد گرفت، تدابیری که به گفته وی می تواند شامل تحریم ها باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار