آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

باهنر: ادامه محاکمات سیاسی در ایران غیرعلنی خواهد بود

ایب رئیس مجلس ایران گفته است که ادامه محاکمه بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات این کشور علنی نخواهد بود.

محمدرضا باهنر روز پنجشنبه ۱۹ شهریور (۱۰ سپتامبر) در یک کنفرانس خبری گفت که هیأت سه نفره قوه قضائیه، مرکب از دادستان کل کشور، معاون اول قوه قضائیه و مدیرکل حوزه ریاست این قوه محاکمه ها را پیگیری می کنند و "تا اینجای قضیه قرار شده است که این دادگاه ها از حالت علنی بودن خارج شود تا جلوی استفاده تبلیغاتی از آنها گرفته شود".

او با انتقاد تلویحی از "استفاده تبلیغاتی از روند دادگاه" گفت: "برخی اقرارها و اعترافات ممکن است اعتراف به تحلیل اشتباه باشد که متفاوت از اعتراف به عمل مجرمانه است".

تا کنون چند چهره سرشناس جناح اصلاح طلب ایران که پس از انتخابات بازداشت شده و هنوز در بازداشت به سر می برند، در دادگاه علیه اعتقادات پیشین خود "اعتراف" کرده اند.

از جمله سعید حجاریان، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی گفت که در جریان انتخابات "با ارائه تحلیل های ناصواب مرتکب خطاهای سهمگین" شده است.

نایب رئیس مجلس ایران در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود همچنین در مورد مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی گفته است: "نمی توانم باور کنم کروبی با آن سابقه اش اتهامات بی پایه علیه نظام وارد کند و پس از دو ماه نتواند مستندی را برای حرف های خود پیدا کند و فکر می کنم اگر کروبی نتواند ادعای خود را اثبات کند، جرم بسیار بزرگی را مرتکب شده که باید پاسخگو باشد".

آقای کروبی چندی پیش در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، خواستار رسیدگی به موضوع تجاوز به بازداشت شدگان حوادث اخیر در بازداشتگاه ها شده بود که انتشار این نامه جنجالی بزرگ در ایران به پا کرد.

آقای کروبی می گوید بخشی از شواهد و مستندات خود را در اختیار نمایندگان قوه قضائیه قرار داده است.

با این حال مأموران دادستانی تهران روز سه شنبه به دفتر آقای کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی رفتند و با توقیف همه اسناد و مدارک موجود، این دفاتر را مهر و موم کردند.

مأموران دادستانی همچنین ضمن بازداشت مرتضی الویری و علیرضا بهشتی، نمایندگان مهدی کروبی و میرحسین موسوی در کمیته رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان و آسیب دیدگان حوادث اخیر، اسناد و مدارک موجود در خانه های آنها را با خود برده اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار