آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

آیت الله خامنه ای: حمایت مردم از نظام کم نشده است

برای دومین بار از زمان اعلام نتایج بحث برانگیز ریاست جمهوری ایران، نماز جمعه تهران به امامت رهبر جمهوری اسلامی برگزار شد.

آیت الله علی خامنه ای در سخنان خود در نماز روز جمعه، 11 سپتامبر (20 شهریور)، که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تاکید بر ادامه حمایت مردم از حکومت و برخورد با مخالفان نظام، از ایرانیان خواست تا به نشانه حمایت از فلسطین به شکلی گسترده و به طور یکپارچه در راهپیمایی روز قدس، در آخرین جمعه ماه رمضان در هفته آینده، شرکت کنند و از شعارهای تفرقه برانگیز بپرهیزند.

در مراسم نماز جمعه این هفته که همزمان با ایام شهادت حضرت علی برگزار شد روسای سه قوه، شماری از مقامات ارشد دولتی و همچنین محسن رضایی، یکی از نامزدهای انتخابات اخیر، شرکت داشتند و به گزارش خبرگزاری ها، از ساعاتی قبل از حضور آیت الله خامنه ای، گروه های نماز گزار از نقاط مختلف در محل برگزاری نماز حاضر شده بودند.

رهبر جمهوری اسلامی نخستین خطبه نماز جمعه را به شرح خصوصیات حضرت علی اختصاص داد و با تاکید بر اخلاقی بودن حکومت امام اول شیعیان، گفت که جدایی دین از سیاست باعث "غیراخلاقی شدن" سیاست می شود و افزود که این خصوصیت را در نظام های سکولار می توان مشاهده کرد.

وی در پایان این خطبه، به ذکر مصیبت ایام شهادت حضرت علی پرداخت و برای رفع مشکلات کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان، از جمله فلسطین، افغانستان، پاکستان و ایران، و "قطع دست های تفرقه افکن" در جمهوری اسلامی دعا کرد.

آیت الله خامنه ای در خطبه دوم، پس از یادآوری سالگرد درگذشت آیت الله محمود طالقانی و آیت الله مدنی، گفت که مخاطب اصلی این خطبه جریان ها، شخصیت ها و مسئولان سیاسی سابق و فعلی هستند و آنان را کسانی توصیف کرد که تا کنون در درون نظام اسلامی مورد تایید بوده و شخصیت های درون و جزء نظام محسوب می شده اند.

اختلاف در جمهوری اسلامی

رهبر جمهوری اسلامی گفت که مفاهیم درون و برون نظام، شعارهای تبلیغاتی نیست بلکه بر اساس "شاخص های عقیدتی و علمی" مشخص شده و در مورد تفاوت نظرات در دوران پس از انقلاب، گفت که در خلال سی سال گذشته، گاه در داخل نظام انشعاب ها و تعارض هایی بروز کرده که برخی زیانبار بوده و برخی دیگر حل و فصل شده و "برای انقلاب و کشور باری درست نکرده است."

آیت الله خامنه ای بعضی از این اختلافات را به تفاوت عقاید، برخی را به دنبال کردن منافع و برخی دیگر را به تفاوت سلایق و روش ها نسبت داد و اختلاف نظر آیت الله خمینی با نخست وزیر دولت موقت، اولین رئیس جمهوری و بعدا افرادی در "رده های بالاتر" را یادآور شد و گفت که آیت الله خمینی، به روش های گوناگون با این اختلافات برخورد می کرد.

وی گفت آیت الله خمینی با این افراد نخست با مدارا رفتار می کرد اما در مواردی که این اختلاف نظرها، به درگیری با نظام و انقلاب و پشت کردن به مبانی انقلاب منجر می شد، شدت عمل به خرج می داد.

رهبر جمهوری اسلامی این نظر را رد کرد که حکومت ایران تاب تحمل دگراندیشی را ندارد و به عنوان نمونه گفت که اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده، که اندیشه ای متفاوت دارند، در حفظ اندیشه خود آزاد هستند و حتی در مجلس نماینده دارند.

آیت الله خامنه ای انتقاد از مسئولین دولتی "در چارچوب نظام" و با پذیرش اصول انقلاب، مانند قانون اساسی، رهنمودهای آیت الله خمینی و سیاست های کلی نظام را که، براساس قانون اساسی توسط رهبر تعیین می شود، قابل قبول دانست و گفت که نظام با چنین اختلافات نظری برخورد نمی کند اما آنچه را که اخلال در امنیت مردم و ایجاد اختلاف و تبلیغات منفی خواند مردود دانست و گفت نظام در برابر چنین اقداماتی می ایستد.

وی گفت که نظام جمهوری اسلامی هم مانند افراد، در برابر تهمت و مرزشکنی حق دفاع از خود رادارد و افزود که حتی در کشورهای دارای نظام های دموکراتیک هم، احزاب مختلف علیه مبانی نظام مبارزه نمی کنند و تاکید کرد که "برخورد با نظام جواب تند دارد."

اعتماد مردم به نظام و راهپیمایی روز قدس

رهبر جمهوری اسلامی گفت که مسئولان نظام و صاحبان نفوذ و قدرت باید متوجه انحراف و فسادپذیری باشند زیرا فساد به مرور زمان، به انحراف در عمل و حتی عقیده منجر می شود و گفت که گاه در برخی رفتارها و گفتارها این نوع لغزش ها دیده می شود و اظهار داشت که حتی نظام حکومتی هم ممکن است گرفتار انحراف و فساد شود.

آیت الله خامنه ای در مورد ناآرامی های اخیر در ایران گفت که تمام بلواهایی که در دوره بعد از انتخابات پیش آمد برای این بود که پشتوانه مردمی را از انقلاب بگیرند و با اظهار اینکه شرکت گسترده مردم در انتخابات اخیر نشانه حمایت آنان از نظام است، رسانه ها و دشمنان خارجی را متهم کرد که این واقعیت را نادیده می گیرند و می گویند که حمایت مردمی از نظام سلب شده است.

رهبر جمهوری اسلامی با رد این نظر که اعتماد مردم نسبت به نظام کم شده، پیش بینی کرد که برخلاف تبلیغات دشمنان و "بیخبران داخلی" در انتخابات آینده هم مردم به طور گسترده شرکت خواهند کرد.

آیت الله خامنه ای گفت که نباید از تبلیغات خارجی و مخالفت های داخلی متوحش شد زیرا تمامی حکومت های جهان و از جمله جمهوری اسلامی، موافقان و مخالفانی دارند اما نکته مهم این است که مخالفان جمهوری اسلامی را سرمایه داران و مستبدان، آمریکا و بریتانیا تشکیل می دهند و اظهار داشت که مردم مسلمان و غیر مسلمان جهان، فلسطینیان و ملت های عرب دوستدار این نظام هستند.

رهبر جمهوری اسلامی در بخشی از سخنان خود، نظام جمهوری اسلامی را دارای اقتدار بین المللی و تامین کننده رفاه دنیوی و رستگاری اخروی خواند و از جوانان خواست که برای حفظ این نظام تلاش کنند و افزود که در خلال ده سال اخیر، تلاش هایی صورت گرفت تا شعارهای انقلاب را نادیده بگیرند اما مقاومت و اقدام مردم مانع از به ثمر رسیدن این تلاش ها شد.

رهبر جمهوری اسلامی گفت که جمعه آینده روز قدس و میراث آیت الله خمینی و نشانه دلبستگی ملت ایران به مساله فلسطین و مانع از فراموش شدن آن است و پیش بینی کرد که در روز قدس سال جاری هم ملت ایران در تهران و شهرستان ها راهپیمایی خواهند کرد و تاکید کرد که روز قدس، خاص مساله فلسطین است و گفت که باید مراقبت کرد که کسانی از راهپیمایی روز قدس برای اهداف دیگر و ایجاد تفرقه استفاده نکنند.

معترضان به آنچه که تقلب در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری می خوانند گفته اند که به دلیل جلوگیری از تظاهرات اعتراضی و برخورد خشونت آمیز با تظاهرات مخالفان دولت، از فرصت شرکت در راهپیمایی روز قدس برای اعتراض نسبت به نتیجه انتخابات و نحوه رفتار با معترضان استفاده خواهند کرد.

در هفته های اخیر، دولت بسیاری از مراسم مذهبی را ظاهرا به دلیل نگرانی از تجمع معترضان لغو کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار