آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

آمریکا: پیشنهادهای ایران پاسخگوی نگرانی ها نیست

ایالات متحده می گوید بسته پیشنهادی ایران به نگرانی های موجود درباره برنامه هسته ای این کشور پاسخ نداده است.

آمریکا همچنین به ایران هشدار داد در معرض انزوای جهانی قرار دارد.

از سوی دیگر روسیه می گوید بسته پیشنهادی ایران در برگیرنده نکات قابل بررسی است و آمادگی این کشور را برای برگزاری گفتگوهای جامع مهم دانست.

پی جی کراولی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا پنجشنبه در واشنگتن گفت بسته پیشنهادی ایران که به وسیله منوچهر متکی تحویل سفرای پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان (گروه ۱+۵) شده بود، به نگرانی ها درباره ماهیت برنامه اتمی این کشور پاسخ نداده است.

نمایندگان سیاسی اعضای گروه ۱+۵ در تهران چهارشنبه به وزارت امورخارجه ایران دعوت شدند تا بسته پیشنهادی این کشور را دریافت. سفیر سوئیس در تهران به نمایندگی از آمریکا این بسته را تحویل گرفت.

آقای کراولی که به سوال های خبرنگاران پاسخ می داد، درباره بسته پیشنهادی ایران گفت: "این بسته حاوی هیچ مطلب جدیدی نبود."

همزمان رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به بسته پیشنهادی ایران گفت پیشنهادهای ایران هیچ گاه پاسخگوی تعهدات بین المللی این کشور نبوده است.

آقای گیبز گفت: "ایران به طور مشخص دو مسیر را در پیش رو دارد: در صورتی که این کشور برای پایان دادن به بن بست کنونی قدم های موثری را برندارد آن گاه مسیر آن به افزایش انزوای بین المللی ختم خواهد شد."

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز گفته است کشورش پیشنهادهای ایران را با دیدگاه از سرگیری گفتگوهای هسته ای در نظر خواهد گرفت.

کریستین فاژ گفت پاریس در حال رایرنی با سایر اعضای گروه ۱+۵ درباره بسته پیشنهادی ایران است.

در این حال سرگئی لاورف، وزیر امورخارجه روسیه می گوید بسته پیشنهادی ایران شامل موضوع هایی قابل بررسی است.

آقای لاروف همچنین اعمال تحریم بر بخش انرژی ایران را رد کرد.

آقای لاورف گفت: "بر اساس مرور مختصر پیشنهادی ایران، برداشت من این است که این بسته شامل موارد قابل استفاده است."

او ادامه داد: "مهم ترین موضوع این است که ایران آماده شرکت در گفتگوهای جامع درباره وضع کنونی، ایفای نقش مثبت در عراق، افغانستان و منطقه است."

آقای لاروف همچنین گفت شورای امنیت از اعمال تحریم های نفتی علیه ایران حمایت نمی کند.

آلمان و فرانسه از اعضای دائمی شورای امنیت و گروه ۱+۵ خواستار تشدید تحریم های ایران در صورت عدم پیشرفت در گفتگوهای اتمی هستند.

پی جی کراولی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر آمریکا و روسیه بر سر بسته پیشنهادی ایران از رایزنی مدیران سیاسی وزارتخانه های امورخارجه گروه ۱+۵ درباره محتوای پیشنهادهای این کشور در روز جمعه خبر داد.

پیشبینی می شود برنامه اتمی ایران یکی موضوع های عمده گفتگوهای پیش روی قدرت های جهانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و گروه ۲۰ در اواخر سپتامبر باشد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژوئن از ایران خواسته بود تا زمان برگزاری اجلاس گروه ۲۰ در ماه سپتامبر به پیشنهاد گروه ۱+۵ برای از سرگیری گفتگوهای هسته ای پاسخ دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار