آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

عضو کمیته ویژه مجلس: چهره های سیاسی زندانی آزاد می شوند


فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه پیگیری حوادث پس از انتخابات مجلس ایران از معرفی متخلفین کهریزک خبر داده و گفته است که چهره های سیاسی بازداشتی در اولین فرصت آزاد خواهند شد.

آقای تجری به خبرگزاری کار ایران گفته است که بعد از دیدار با هیات سه نفره قوه قضائیه در باره وقایع کهریزک و حوادث بعد از انتخابات، گزارش این کمیته به مجلس ارائه خواهد شد.

مشخص نیست گزارش کمیته ویژه مجلس در صحن علنی قرائت خواهد شد یا در جلسه غیر علنی اما آقای تجری می گوید که این به نظر علی لاریجانی رئیس مجلس بستگی دارد.

به گفته این نماینده مجلس، اگر قرار باشد که گزارش کمیته ویژه مجلس به صورت محرمانه قرائت شود و تنها افرد خاصی به این گزارش دسترسی داشته باشند، "ممکن است اسامی متخلفان پرونده کهریزک را در گزارش بیاوریم."

در عین حال آقای تجری تاکید می کند که آوردن اسم افراد بدون اثبات حقوقی و قضایی جرم، صحیح نیست چون ممکن است در آینده این افراد تبرئه شوند و افراد دیگری مقصر شناخته شوند.

بازداشتگاه کهریزک که در جنوب تهران واقع است، در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان یکی از محل های نگهداری و بازجویی از بازداشت شدگان سر زبانها افتاد.

به گفته خانواده برخی از قربانیان اعتراضات اخیر در ایران، فرزندان آنان پس از دستگیری به کهریزک انتقال یافته بودند.

روز پنجم مرداد آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، دستور تعطیل این بازداشتگاه را به دلیل "غیر استاندارد بودن" شرایط آن صادر کرد و بنابر گزارشها، دلیل تعطیلی آن، کشته شدن چند نفر از بازداشت شدگان بوده است.

بعد از تعطیلی این بازداشتگاه نیروی انتظامی پس از اعلام تعطیلی آن گفت که "مسئولان خاطی" بازداشتگاه عزل و تنبیه شده اند.

بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و گسترش اعتراضات، تعداد زیادی از اعضای احزاب مخالف دولت دستگیر و روانه زندان شدند.

چندین جلسه از دادگاه متهمان وقایع بعد از انتخابات برگزار شده ولی هنوز وضعیت چهره های سیاسی زندانی مشخص نیست.

آقای تجری می گوید:"چهره های سیاسی که در حال حاضر در بازداشت به سر می برند در اولین فرصت پس از تکمیل روند پرونده ها آزاد خواهند شد."

به گفته این نماینده مجلس، "نظر مقامات قضایی در رابطه با بازداشت شدگان حوادث اخیر این است که هر چه سریعتر این موضوع جمع شود. چرا که انرژی کشور به جای پیشرفت و توسعه به دنبال تنش های داخلی و درگیری های سیاسی رفته است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار