آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

فرمانده نیروی انتظامی: در کهریزک تخلف صورت گرفته اما تجاوز نه

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران با "سنگین" دانستن بار مسئولیت نیروی انتظامی در ارتباط با وقایع بازداشتگاه کهریزک گفته است که در آنجا تجاوز جنسی صورت نگرفته است.

بازداشتگاه کهریزک واقع در جنوب تهران برای مدتی محل نگهداری معترضانی بود که در جریان اعتراضات خیابانی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده بودند و بنابه گزارش ها چند نفر از بازداشتی ها در آنجا کشته شده اند. مخالفان همچنین از وقوع تجاوز جنسی به بازداشتی ها در کهریزک سخن گفته اند.

اما آقای احمدی مقدم که قبلا برخی مخالفان و حتی محافظه کاران او را مسئول وقایع کهریزک دانسته اند روز چهارشنبه تجاوز به زندانیان در آنجا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان، ایسنا، وی که به مناسبت هفته ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی) سخن می گفت اظهار داشت: "اثبات شده است که هرگز تجاوزی در کهریزک صورت نگرفته، اما تخلف صورت گرفته است."

با این حال او درباره این "تخلفات" و ماهیت آنها توضیح نداد.

وی گفت که قصد کمرنگ کردن جرایم روی داده در کهریزک را ندارد: "متاسفانه بعضی ها فکر می کنند ما دنبال کوچک کردن مسائل هستیم، در صورتی که وقایعی مثل کهریزک خیلی مهم و خیلی بد بود و بار ناجا در این خصوص سنگین است."

اما او تلویحا این حوادث را ناشی از نادیده گرفته شدن "دستورات" خود دانست.

او با اشاره به "قابل اغماض" نبودن وقایع کهریزک گفت: "سازمانی که ما در آن دستور بدهیم ولی در مسیر معلوم نشود که دستور ما چه می شود شایستگی لازم را برای برقرار نظم در جامعه نخواهد داشت."

سرتیپ احمدی مقدم قبلا ضمن تایید مرگ بعضی از بازداشتی ها در کهریزک گفته بود هیچ یک از موارد مرگ ناشی از "ضرب و شتم" نبوده است.

اما فشارها بر آقای احمدی مقدم در ارتباط با حوادث کهریزک بالا بوده است.

حمیدرضا کاتوزیان از اعضای جناح محافظه کار مجلس شورای اسلامی مرداد ماه گذشته فرمانده نیروی انتظامی را مسئول وقایع بازداشتگاه کهریزک دانسته بود.

همان زمان جمشید انصاری، از نمایندگان اصلاح طلب مجلس، آقای احمدی مقدم را مسئول تمام برخوردهای غیرقانونی پلیس در حوادث پس از انتخابات دانست و خواستار برکناری او شد.

آقای انصاری در مرداد ماه "برخوردهای غیرقانونی و غیرانسانی با تعدادی از بازاشت شدگان" در کهریزک را "جنایات و فجایع" خواند و آقای احمدی مقدم را متهم کرد که وقوع بعضی از این موارد را "طبیعی" توصیف کرده و کوشیده با "برکناری و تنبیه چند مأمور رده پائین" از کنار مسئله عبور کند.

بازداشتگاه کهریزک در مرداد ماه با ذکر "غیراستاندارد بودن" از سوی مقام ها تعطیل شد و نیروی انتظامی پس از اعلام تعطیلی آن گفت که "مسئولان خاطی" بازداشتگاه عزل و تنبیه شده اند.

متهمان وقایع کهریزک که هرگز معرفی نشده اند قرار است تحت محاکمه قرار گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار