آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

شکایت رحیمی از سه نماینده مجلس

محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران، از سه نماینده مجلس ایران به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت کرد.

شکایت محمدرضا رحیمی از احمد توکلی، الیاس نادران و علیرضا زاکانی در شرایطی تقدیم کمیسیون اصل نود شده که این سه نماینده چند روز پیش از آقای رحیمی به دلیل جعل مدرک، استفاده از امکانات دولتی و دریافت حقوق با ارایه مدارک تقلبی به این کمیسیون شکایت کرده بودند.

از حدود دو سال پیش که بحث مدرک جعلی علی کردان، وزیر سابق کشور ایران در مجلس مطرح شد، بحث هایی هم درباره تقلبی بودن مدرک آقای رحیمی که آن زمان معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور بود، به میان آمد که حال با انتصاب آقای رحیمی به معاون اولی و با شکایت این سه نماینده اصولگرا وارد مرحله جدیدی شده است.

الیاس نادران، یکی از نمایندگانی که بیش از دیگران پیگیر این بحث است و تا به حال چند بار در نطق های خود در مجلس بحث تقلبی بودن مدرک آقای رحیمی را پیش کشیده است، به خبرگزاری فردا گفته است اگر کمیسیون اصل نود به شکایتش رسیدگی نکند، آن را در دستگاه قضایی پیگیری خواهد کرد.

به گفته آقای نادران، "هر متقاضی استخدام در ادارات دولتی باید از فیلترهای گوناگونی عبور کند، ولی آقای رحیمی می تواند به راحتی مدرک جعل کند و بعد از آن با تمام اتهامات دیگری که به او وارد است به عنوان معاون اول انتخاب شود."

آقای نادران همچنین روز یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ در نطق میان دستور خود در مجلس با ارائه اسنادی از هیات رئیسه مجلس خواست این موضوع را پیگیری کند و گفت با توجه به اینکه قبلا هم این درخواست را مطرح کرده و هیات رئیسه پیگیری نکرده است، این هیات را در این "سیئه" شریک می داند.

استاندار سابق کردستان

محمدرضا رحیمی که در کردستان به دنیا آمده است، در دوره دوم ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۲ استاندار کردستان شد که با روی کار آمدن محمد خاتمی در سال ۱۳۷۶ عبدالله رمضان زاده جایگزین او در استانداری کردستان شد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۷۶ استان کردستان، جز استان مازندران محل تولد علی اکبر ناطق نوری کاندیدای دیگر آن دوره، تنها استان ایران بود که آرای محمد خاتمی در آن کمتر از آرای آقای ناطق نوری بود.

ستاد انتخاباتی محمد خاتمی مدعی شد که محمدرضا رحیمی، استاندار وقت کردستان در آنچه این ستاد به عنوان "تخلف انتخاباتی" از آن یاد می کرد، دست داشته است و از او شکایت کرد اما پس از چندی این شکایت پس گرفته شد.

آقای رحیمی مدتی از مشاوران قوه قضائیه بود و در مجلس هفتم به ریاست دیوان محاسبات کشور رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار