آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

پلیس: تصاویر پخش شده از 13 آبان مربوط به آن روز نیست

سرتیپ علیرضا علیپور رئیس پلیس امنیت تهران برخوردهای پلیس در روز 13 آبان را قانونی خوانده و گفته است تصاویر پخش شده از این روز در رسانه های خارجی کذب محض است.
آقای علیپور با اشاره به برخوردهای پلیس با تظاهر کنندگان در روز 13 آبان گفته است: "گزارشی از تخلف پلیس در روز 13 آبان نداشته ایم."
همزمان با برگزاری مراسم دولتی روز 13 آبان، که با حضور تعدادی از مقامات و دانش آموزان مدارس در برابر سفارت سابق آمریکا درتهران برگزار شد، مخالفان دولت هم در نقاط مختلف شهر تهران و همچنین شمار دیگری از شهرهای ایران دست به تظاهرات زدند.
خبر این تظاهرات در رسانه های رسمی جمهوری اسلامی انعکاس چندانی نداشت و خبرنگاران خارجی هم که مجوز پوشش خبری مراسم 13 آبان را داشتند ظاهرا اجازه نیافتند از تظاهرات مردم در نقاط دیگر شهر تهران دیدن کنند.
با اینهمه، گزارش های خبری و تصویری متعددی که توسط شهروندان از این گردهمایی ها، شعارهای مردم و برخورد نیروهای دولتی، به خصوص با زنان، تهیه شده بود از طریق سایت های اینترنتی در دسترس قرار گرفت و به طور گسترده از شبکه های خبری جهان پخش شد.
فیلم های ویدیوئی صحنه هایی از برخورد خشونت آمیز پلیس با مخالفان دولت و بازداشت تظاهرکنندگان را نشان می داد.
اما رئیس پلیس امنیت تهران در پاسخ به خبرنگاری که در باره تصاویر پخش شده از روز 13 آبان سئوال کرد، گفت:"مطمئن نباشید که این تصاویر مربوط به 13 آبان باشد."
به گفته آقای علیپور، "پلیس وابسته به این جناح و آن جناح نیست و برخوردهای صورت گرفته در روز 13 آبان کاملا قانونی بوده است."
بنابر گزارش پلیس در مجموع 109 نفر از تظاهر کنندگان روز 13 آبان دستگیر شده بودند که اکثر آنها آزاد شده اما هنوز تعدادی از آنها همچنان زندانی هستند.
در روز 13 آبان مخالفان بار دیگر با تجمع در نقاط مختلف تهران شعارهای ضدحکومتی سر دادند که با برخورد شدید نیروهای امنیتی روبرو شد.
ریشه این اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد برمی گردد که در آن اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد با تردید گسترده در میان رای دهندگان روبرو شد و به یکی از بحران های سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی دامن زد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار