آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

"مرگ پزشک بازداشتگاه کهریزک"

منابع نزدیک به اصلاح طلبان در ایران از مرگ رامین پوراندرزجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک خبر داده اند.
تغییر، پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی از "خودکشی" و سایت اینترنتی نوروز، نزدیک به جبهه مشارکت ایران اسلامی از مرگ این پزشک ۲۶ ساله خبر داده و احتمال "خودکشی یا قتل" او را مطرح کرده اند.
با این حال مقام های مسئول در ایران اظهارنظری در باره این خبر نکرده و واکنشی به آن نشان نداده اند.
سایت تغییر نوشته که آقای پوراندرزجانی از سوی مقامات متهم شده بود که در زندان کهریزک، مرتکب قصور پزشکی شده است.
این سایت خبری وابسته به حزب اعتماد ملی نوشته است که آقای پوراندرزجانی، سه شنبه هفته پیش در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران درگذشت و مقامات مسئول، علت مرگ او را سکته قلبی در خواب عنوان کردند.
سایت نوروز هم نوشته که یکی از نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری این خبر است.
این دو سایت اینترنتی گفته اند که آقای پوراندرزجانی، دوران خدمت سربازی خود را در این بازداشتگاه در جنوب تهران که در کوران ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری، مطرح شد، سپری کرده است.
این بازداشتگاه با دستور مستقیم آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران به دلیل "غیر استاندارد بودن" شرایط آن تعطیل شد و متهمان وقایع کهریزک که معرفی نشده اند، قرار است تحت محاکمه قرار گیرند.
مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و یکی از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، از شایعات در باره تجاوز به دختران و پسران در بازداشتگاه ها خبر داد.
آقای کروبی در این نامه که با واکنش های گسترده ای در ارکان حکومت رو به رو شد، نوشت: "این رفتارهای شناعت آمیز" را "به طور متواتر از افراد مختلف که در روزهای اخیر آزاد شده اند" نشنیده بود، باورشان برایش سخت بود".
آقای کروبی در این نامه از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته بود تا این مساله را با آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در میان بگذارد.
مقام های مسئول در ایران اظهارات آقای کروبی را رد کرده و برخی افراد و گروه های تندرو خواهان برخورد با آقای کروبی شدند.
هیاتی هم که از سوی قوه قضائیه برای رسیدگی به اتهامات وارده از سوی اقای کروبی تشکیل شده بود، پس از دیدار با مهدی کروبی اعلام کرد که "نه تنها هیچ مدرکی دال بر تجاوز جنسی به افراد مورد ادعای آقای کروبی وجود نداشته و ادعاهای ارائه شده بدون مستند (بدون سند) و عاری از حقیقت می باشد، بلکه ادعاها و مدارک ارائه شده کاملا ساختگی است و برای انحراف افکار عمومی تنظیم شده است".
اما آقای کروبی گزارش این هیأت را رد کرد و با تأکید بر سخنان پیشین خود گفت: "وقاحت به آنجا رسیده که به جای مجرمان و مباشران و مسببان این مظالم، می خواهند مهدی کروبی را محاکمه کنند".
مقامات قضایی گفته اند که دادگاه ویژه روحانیت به اتهامات مهدی کروبی رسیدگی می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار