آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک خودکشی کرد

به گزارش سایت نوروز، پایگاه اینترنتی جبهه مشارکت ایران اسلامی دکتر «رامين پورارزجانی»، که دوران خدمت سربازی خود را به عنوان پزشک در بازداشتگاه کهريزک سپری می کرد، در پی اتفاقاتی که بعد از آشکار شدن وقايع بازداشتگاه کهريزک به وقوع پيوست، خودکشی کرده است.

نوروز، رامین پورازجاني، پزشک وظيفه و دانشجوی ممتازی که با رتبه دو رقمی در کنکور سرتاسری قبول شده بود را، اولين قربانی برگزاری دادگاهی غيرعلنی در پی حوادث بازداشتگاه بحث انگیز کهریزک می خواند که مورد اتهام قرار گرفته بود. این پایگاه اطلاع رسانی از زمان و چگونگی خودکشی این پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک جزئیات بیشتری اعلام نمی کند.

آقای پورازجانی پزشک ۲۶ ساله، در دادگاه غیرعلنی متهم می شود که در ماجرای شکنجه و کشتار زندانیان کهریزک در جریان حوادث و دستگیری های گسترده پس از انتخابات، مرتکب قصور پزشکی شده است. او سپس تهدید می شود که پروانه پزشکی اش لغو و برای ۵ سال راهی زندان خواهد شد.

این درحالی است که متهمان اصلی ضرب و شتم وحشيانه زندانيان اين بازداشتگاه متعلق به نيروی انتظامی تاکنون مورد سئوال قرار نگرفته اند و حتی قاضی مرتضوی با اعمال فشار بر نمايندگان مجلس ازقرائت گزارش کميته حقيقت ياب
به دنبال آشکار شدن جنايات وحشيانه از جمله شکنجه و تجاوز جنسی به بازداشت شدگان زندان کهريزک، پرونده ای در دادگاه نظامی قضات برای قاضی سعید مرتضوی، دادستان پيشين تهران و جانشين فرمانده نيروی انتظامی که به صورت مستقيم مسئول حوادث مرتبط با اين بازداشتگاه بودند تشکيل شد و مقامات قضايی نیز وعده دادند در سريع ترين زمان ممکن به اين پرونده رسيدگی کنند.اما این افراد مورد سئوال و محاکمه قرار نگرفتند و برای این پرونده قربانیان جدیدی معرفی شد که به گفته نوروز، رامین پورارزجانی، آخرین نمونه آنهاست که به عنوان پزشک وظیفه مسئول در بازداشتگاه کهریزک خدمت می کرد.

وبسایت نوروز خودکشی این پزشک و سرباز وظیفه را نکته ابهام پرونده متهمان بازداشتگاه کهریزک می داند و می نویسد نفس خودکشی کسی که درون زندان جنایات وحشیانه علیه زندانیان را به چشم خود دیده است و می تواند عاملان جنایت را معرفی کند، ابهام آمیز است.

از آنجا که خانواده های قربانیان تحت فشار نیروهای امنیتی از هرگونه اطلاع رسانی یا برگزاری مراسم عزاداری منع شده اند، آمار دقیقی از کشته شدگان زندان کهریزک در دست نیست. اما برپایه برخی گزارش‌های منتشر شده شمار قربانیان بیش از رقمی است که به طور رسمی اعلام شده است. در همین زمینه، وب سایت نوروز پیشتر نوشته بود: به گفته یک شاهد عینی تنها در یکی از سردخانه‌های اطراف تهران در حدود ۳۰۰ جنازه دیده شده است.

علیرضا بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی و عضو کمیته مشترک تحقیق درباره بازداشت شدگان پس از انتخابات نیز پیشتر گفته بود آمار دقیقی از کشته شدگان وجود ندارد اما تعداد ۳۶۵ کشته از سوی برخی منابع اعلام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار