آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان سیاسی در بهارستان


خانواده های جمعی از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در میدان بهارستان تجمع می کنند.
خانواده زندانیان سیاسی با صدور بیانیه ای اعلام کرده اند که روز دوشنبه، 2 نوامبر (11 آبان)، به منظور اعتراض نسبت به ادامه بازداشت بستگان خود، در یک تجمع آرام در میدان بهارستان تهران شرکت می کنند تا خواسته های خود را به گوش نمایندگان مجلس برسانند.
بعد از ظهر روز چهارشنبه گذشته نیز خانواده های زندانیان سیاسی، در حالیکه تصاویری از بستگان زندانی خود را در دست داشتند، در برابر ساختمان دادستانی تهران تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضع بازداشت شدگان شدند.
در تجمع روز چهارشنبه، همسران، مادران و فرزندان گروهی از افرادی که در ارتباط با وقایع بعد از انتخابات زندانی شده اند، از جمله شماری از مقامات ارشد سابق جمهوری اسلامی و روزنامه نگاران بازداشتی حضور داشتند.
خانواده های زندانیان سیاسی در بیانیه جدید خود گفته اند که با تجمع آرام در مقابل ساختمان مجلس "صدای اعتراضمان به وضعیت موجود را به نمایندگان مردم می رسانیم با این امید که استقلال قوا بهانه ای برای عدم پاسخگویی مسئولین قوه قضائیه به سئوالات پی در پی ما نباشد."
در این بیانیه آنچه که بلاتکلیفی بازداشت شدگان و بی عدالتی نسبت به آنان خوانده شده مورد اعتراض قرار گرفته و آمده است که "منتظر بیداری و اقدامات فوری مدعیان حقوق بشر اسلامی هستیم تا عذر خطاها را بخواهند و جبران مافات کنند."
خانواده های معتض گفته اند که با وجود گذشت بیش از چهار ماه از بازداشت برخی از زندانیان، هنوز وکلای تعیینی متهمان موفق به دیدار با موکلان خود و قرائت پرونده های آنان نشده اند و افزوده اند که "نوعی بازدارندگی مرموز و غیرشفاف این حق قانونی و ابزار حقوقی را از بی گناهان دربند سلب کرده است."
در این بیانه آمده است که شرایط کنونی زندانیان باعث شده است تا برخی از آنان برای جلب توجه به وضعیت خود به شیوه های نامتعارف مانند اعتصاب غذا روی بیاورند.
خانواده های معترض خواستار رسیدگی فوری به وضعیت بستگان بازداشتی خود و آزادی آنان شده اند.
این خانواده ها در بیانیه ای که هفته گذشته خطاب به روحانیون صادر کردند گفتند که به منظور دستیابی به خواست خود، به برگزاری تجمع های آرام مبادرت می کنند اما در صورتیکه که این روش موثر واقع نشود، اقدامات دیگری را مورد توجه قرار می دهند.
دست زدن به تحصن، اعتصاب غذای دستجمعی و مراجعه به نهادهای قضایی و حقوق بشری بین المللی برای رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان از جمله اقداماتی است که در این زمینه به آنها اشاره شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار