آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

تشنج در مرزها: آماده‌باش نیروهای عراقی در مرز با خوزستان پس از ماجراجویی ایران

مركز خبر و اطلاعات ايران : به گزارش تابناک از مناطق مرزی جنوب، یک گروه از نیروهای ارتش جدیدالتأسیس عراق به نام نیروهای ویژه «المغاویر» با تجهیزات کامل انفرادی از منطقه شمالی استان بصره به منطقه مرزی استان «میسان» عراق با مرزهای شمال استان خوزستان رهسپار شده اند و به حالت آماده ‌باش درآمده‌اند.

در همین حال یکی از فرماندهان عراقی گفته است: این نیروها به دنبال وضعیت پدید آمده بر سر یکی از چاه‌های نفتی منطقه فکه به این منطقه فرستاده شده‌اند. عراقی‌ها مدعی‌اند، ایرانیان با ساخت سنگر و پاسگاه از مرزهای بین‌المللی گذر کرده و دستکم بر یک چاه نفتی منطقه حاکمیت دارند. حدوداً دو هفته پیش خبرگزاریها به نقل از معاون وزیر خارجه عراق از حمله ۲۵ خودروی نظامی ایران و تصرف چاه نفتی شماره چهار میدان فکه در مرز ایران و عراق خبر داده بودند.

محللین سیاسی نظیر دکتر سازگارا معتقدند که تنش نظامی و ماجراجویی مرزی میتواند منافعی کوتاه مدت برای دولت ایران داشته باشد و به افزایش قیمت نفت در بازارهای خارجی (و در آمد دولت ایران) و افزایش جو نظامی-امنیتی حاکم بر داخل ایران و آماده سازی زمینه برای سرکوب بیشتر معترضین داخلی منجر گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار