آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۱, پنجشنبه

تجمع اعتراضی ارامنه مقابل شرکت هواپیمایی کاسپین

گروهی از ارامنه در اعتراض به نحوه اطلاع رسانی و بی توجهی دولت به خانواده های کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای توپولف، جلوی دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی کاسپین در تهران تجمع کردند.

در این تجمع که علاوه بر شهروندان ارمنی تهران، تعدادی ایرانیان غیر ارمنی نیز شرکت داشتند، از وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری خواسته شده است که نتایج حادثه سقوط هواپیما را مشخص و مقصر حادثه را اعلام کنند.

درست یک هفته پیش روز چهارشنبه (24 تیر) هواپیمای توپولف شرکت هواپیمایی کاسپین که از تهران عازم ایروان پایتخت ارمنستان بود دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی تهران در نزدیکی قزوین سقوط کرد و تمامی ۱۶۸ سرنشین آن جان باختند. از میان ۱۶۸ سرنشین هواپیمای توپولف ۴۷ نفر از ارامنه بودند.

درنیک ملیکیان سردبیر نشریه ارمنی زبان آلیک در تهران به بی بی سی فارسی گفت: خانواده هایی که عزیزان خود را در سانحه هواپیما از دست داده اند خودشان تصمیم گرفته بودند تا جلوی دفتر مرکزی شرکت کاسپین تجمع کنند و اعتراض خود را به نشان دهند.

به گفته آقای ملیکیان، تجمع کنندگان خواستار روشن شدن علت سقوط بودند و می گفتند که شرکت هواپیمایی کاسپین و وزارت راه حتی یک تسلیت خشک و خالی نیز به خانواده های دغدار حادثه نگفته اند.

در این تجمع که دو ساعت طول کشید، عکاس روزنامه ارمنی آلیک نیز دستگیر شده بود که به گفته سردبیر آلیک چند ساعت بعد از دستگیری با گرفتن تعهد آزاد شد.

آقای ملیکیان می گوید که عکاس روزنامه بالای یک ماشین رفته بود تا از تجمع کنندگان عکس بگیرد که از سوی ماموران دستگیر شد.

یک روز بعد از سقوط هواپیما گروهی از دوستان و بستگان قربانیان حادثه برای برگزاری یک مراسم مذهبی در محل سقوط هواپیما تجمع کرده و به داخل حفره بزرگی که در اثر سقوط هواپیما ایجاد شده است گل انداختند.

سبو سرکیسیان اسقف اعظم جامعه ارامنه ایران نیز در این مراسم شرکت داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار