آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

مشایی رئیس دفتر احمدی نژاد شد


در پی کنار گذاشتن اسفندیار رحیم مشایی از سمت معاون اولی، محمود احمدی نژاد وی را به سمت مشاور و رئیس دفتر خود منصوب کرده است.

آقای احمدی نژاد در نامه انتصاب آقای مشایی، وی را "انسانی مومن و فداکار و مورد اطمینان کامل" معرفی کرده است.

رئیس جمهوری ایران روز بیست و پنجم تیر (۱۶ ژوئیه) آقای مشایی را به عنوان معاون اول خود منصوب کرده بود اما انتخاب وی به این سمت با انتقاد شدیدی رو به رو شد و آیت الله علی خامنه ای از آقای احمدی نژاد خواست که وی را برکنار کند.

بعد از گذشت هفت روز از دستور آقای خامنه ای، آقای احمدی نژاد سرانجام روز شنبه سوم مرداد ناچار شد وی از سمت معاون اولی برکنار کند اما ساعاتی بعد وی را به سمت مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهوری منصوب کرد.

آیت الله خامنه ای در نامه خود خطاب به آقای احمدی نژاد نوشته بود: "انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقه مندان به شما است و لازم است انتصاب مذبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد."

اما آقای احمدی نژاد بر انتخاب خود اصرار داشت ولی بعد از تشدید فشارها و انتقادهای حامیان خود روز شنبه در نامه ای کوتاه خطاب به آقای خامنه ای نوشت:"مرقومه مورخ ۸۸/۴/۲۷ جنابعالی به استناد اصل ۵۷ قانون اساسی اجرا شد".

اصل ۵۷ قانون اساسی ساختار قوای جمهوری اسلامی ایران را مستقل از یکدیگر تعریف می کند اما تاکید دارد که این قوا تحت نظارت "ولایت مطلقه امر و امامت امت" هستند.

آقای مشایی پیش از این، تقاضای کناره گیری کرده بود و آقای احمدی نژاد در پاسخ به نامه پذیرش کناره گیری خطاب به آقای مشایی نوشت: "در یک هفته اخیر امیدوار بودم که با رفع برخی تبلیغات منفی، فشارها و جوسازی های بعضی رسانه ها و جریان های سیاسی، دولت بتواند از خدمات شما در جایگاه معاون اولی برخوردار بماند".

مخالفان مشایی

انتصاب آقای مشایی انتقادهایی گسترده ای را در میان آن دسته از چهره های جناح اصولگرا و شخصیت های مذهبی در ایران برانگیخت که آقای رحیم مشایی را برای این سمت مناسب نمی دانستند.

اما آقای احمدی نژاد با وجود این انتقادها و حتی پس از انتشار علنی خبر دستور رهبری به او توسط برخی نمایندگان مجلس، بر ادامه کار آقای مشایی تأکید داشت.

نامه آقای خامنه ای روز ۲۷ تیر و دو روز پس از انتصاب آقای مشایی، خطاب به محمود احمدی نژاد نوشته شده بود.

پس از انتشار رسمی نامه آقای خامنه ای و در واکنش به مقاومت آقای احمدی نژاد در کنار گذاشتن اسفندیار رحیم مشایی، صبح روز شنبه ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد)، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در سرمقاله این روزنامه آقای رحیم مشایی را "یکی از مهره های کودتای مخملی" خواند که به نوشته کیهان "فقط محل مأموریت او با سایر توطئه‌گران اخیر متفاوت است و نه «هویت» او."

آقای رحیم مشایی که به عنوان رئیس سازمان گردشگری و یکی از معاونان محمود احمدی نژاد در دولت فعالیت داشته، تاکید کرده است: "خود را همواره سرباز دولت دانسته و در مسیر اسلام و انقلاب از هیچ تلاش و خدمتی دریغ نخواهم کرد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار