آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

هشدار به احمدی نژاد درباره نحوه ارتباطش با آیت الله خامنه ای

جامعه اسلامی مهندسین در ایران که یک تشکیل سیاسی محافظه کار و مذهبی محسوب می شود، در نامه ای سرگشاده خطاب به محمود احمدی نژاد، به او درباره رفتار های اخیرش در ارتباط با آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، هشدار داده است.

جامعه اسلامی مهندسین در این نامه خواستار "اطاعت مطلق از ولایت فقیه" یعنی از آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و "کارآمدی بیشتر دولت" از سوی آقای احمدی نژاد شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، محمد رضا باهنر، نایب رئیس فعلی مجلس ایران و برادر محمد جواد باهنر نخست‌وزیر فقید این کشور است و از سیاستمداران با نفوذ محسوب می شود.

این تشکل سیاسی پیش از این نیز نامه ای برای آقای احمدی نژاد نوشته بود که متن و محتوی آن منتشر نشده است اما در نامه سرگشاده جامعه اسلامی مهندسین به آقای احمدی نژاد به او هشدار داده شده که با اعمالش به سرنوشت محمد مصدق نخست وزیر پیشین ایران و ابوالحسن بنی صدر اولین رئیس جمهوری این کشور دچار نشود.

در نامه جامعه اسلامی مهندسین، خطاب به آقای احمدی نژاد گفته شده است: "ما جدا نمی‌خواهیم حضرتعالی خدای ناکرده از ریشه‌های آرا خود غافل شده و ماجرای آقای مصدق در رویارویی با روحانیت، توهم استظهار به رای ملت که در اوان انقلاب نیز توسط بنی‌صدر تکرار شد برای شما هم پیش آید."

دکتر محمد مصدق، نخست وزیر فقید ایران، از سوی برخی از سیاستمداران محافظه کار ایرانی و برخی از روحانیون این کشور متهم به نادیده گرفتن آیت الله ابوالقاسم کاشانی، روحانی متنفذی است که در عصر او می زیسته است.

ابوالحسن بنی صدر نیز اولین رئیس جمهور ایران است که بعد از انقلاب و در جریان اولین انتخابات ریاست جمهوری با فاصله زیادی از رقیبانش به پیروزی رسید، اما به علت "عدم کفایت سیاسی" از سوی مجلس برکنار شد.

جامعه اسلامی مهندسین به آقای احمدی نژاد گفته است که "ظاهرا امروز شما تمایل دارید متکلم وحده باشید و صدای کسی را نشنوید، لذا به عنوان وظیفه شرعی، انقلابی و قانونی، خود را موظف می‌دانیم که صدای مردم را به شما برسانیم."

هرچند در هشدار این تشکل سیاسی به آقای احمدی نژاد به وقایع پس از اعلام نتایج انتخابات و اعتراض های مردمی به آن و نارضایتی های اخیر در ایران اشاره ای نشده اما به موضوع "کارآمدی دولت" اشاراتی سربسته شده است که "ملت ایران، تمامی اصولگرایان و دوستان شما با دقت و حساسیت دو شاخص تبعیت مطلق از رهبری انقلاب و کارآمدی" را تعقیب می کنند.

مهمترین انتقادی که جامعه اسلامی مهندسین در این نامه متوجه آقای احمدی نژاد کرده، تعلل او از پذیرش فرمان حکومتی آیت الله علی خامنه ای است که نزدیک به ۱۰ روز پیش خواستار برکناری اسفندیار رحیم مشایی از سمت معاون اولی رئیس جمهوری شده بود.

سرانجام با یک هفته تاخیر، محمود احمدی نژاد، حکم حکومتی آیت الله علی خامنه ای را پذیرفت.

آقای احمدی نژاد ساعاتی پس از برداشتن آقای رحیم مشائی از معاونت اول خود، او را به عنوان رئیس دفتر ریاست جمهوری منصوب کرد.

جامعه اسلامی مهندسین در نامه خود از آقای احمدی نژاد به علت متن نامه اش به آیت الله خامنه ای گلایه کرده و از او خواسته تا بار دیگر این نامه را مطالعه کند تا "دقیقا متوجه شود چرا حامیان او (محمود احمدی نژاد) در ستاد های انتخاباتی با دلی شکسته و چشمانی پراشک انگشت تعجب به دندان گرفته اند."

آقای احمدی نژاد در نامه کوتاهی که در جریان پذیرش استعفا و نه برکناری اسفندیار رحیم مشایی خطاب به آیت الله خامنه ای ارسال کرد گفته بود که این حکم را "براساس اصل ۵۷ قانون اساسی" پذیرفته است.

برخی از منتقدان آقای احمدی نژاد که از حامیان سیاسی او نیز محسوب می شوند از لحن نامه او خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، انتقاد کرده بودند.

مهمترین موضوعی که نامه سرگشاده جامعه اسلامی مهندسین به آن اشاره کرده "بی پاسخ ماندن دستور صریح" رهبر ایران و "اطاعت مطلق" از ولی فقیه است.

جامعه اسلامی مهندسین در سال ۱۳۶۶ خورشیدی تاسیس شد.

اساسنامه این تشکل سیاسی محافظه کار می گوید که جامعه اسلامی مهندسین تشکلی عقیدتی، سیاسی است که از خواسته های به حق کلیه تشکلها و نیروهای مسلمان درخط ولایت فقیه پشتیبانی و با آنها همفکری و همکاری می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار