آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

شادی صدر آزاد شد

شادی صدر، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان روز سه شنبه 6 مرداد ماه پس از ۱۱ روز بازداشت با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد.

به گفته محمد مصطفایی وکیل خانم صدر او با ضمانت پدرش، ساعت دو بعدازظهر امروز از زندان آزاد شده است.

پیشتر سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط خانم صدر شده بود.

شادی صدر صبح جمعه بیست و ششم تیر ماه در مسیر نماز جمعه توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شد.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه خود در این باره اعلام کرده بود هنگام دستگیری، روسری از سر خانم صدر کشیده شده و بازداشت کنندگان او را با باتوم زده اند. این در حالی است که به گفته این سازمان این افراد هیچ حکم و توضیحی مبنی بر تعلق به ارگان خاصی ارائه نداده بودند.

مالکوم اسمارت، مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل، بازداشت خانم صدر را "غیرقانونی، خودسرانه و خشونت آمیز" خوانده بود.

شادی صدر، بنیان‌گذار سازمان مردم‌نهاد غیر انتفاعی "راهی"، از موسسان وب‌گاه‌های زنان ایرانی و میدان زنان، و از اعضای فعال کمپین "قانونِ بی‌سنگسار" و همچنین عضو کمپین‌های "نه به طرح امنیت اجتماعی"، "تحصیل سهم من نیست، حق من است"، "نه! به لایحه حمایت از مردان در خانواده"، "دفاع از حق ورود زنان به ورزشگاه‌ها"، "اعتراض به فشارهای غیرقانونی علیه فعالان جنبش زنان" و "مادر من، وطن من" و "منشوری از آن خود" (منشور زنان ایرانی) است.

پیش از این نیز شادی صدر در تجمع روز چهارم مارس سال ۲۰۰۷ در مقابل دادگاه انقلاب تهران، به همراه بیش از سی نفر از فعالان جنبش زنان ایران دستگیر شده بود.

آنها در حمایت از پروین اردلان، نوشین احمدی خراسانی، سوسن طهماسبی، فریبا داوودی مهاجر و شهلا انتصاری مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده بودند. شادی صدر (که وکالت خانم انتصاری و دیگر فعال در بند یعنی خانم عباسقلی زاده را نیز بر عهده دارد) نیز بازداشت و به زندان منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار