آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

دفتر ریاست جمهوری: انتشار خبر برکناری وزیران التهاب آفرینی بود

معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئيس‌جمهوری ایران در اطلاعيه‌ای "گمانه زنی" بعضی از رسانه ها و جراید را در خصوص جلسه دولت در چهارشنبه هفته گذشته که گفته شده بود ریاست بخش از آن بر عهده اسفندیار رحیم مشایی بود و منجر به اعتراض تعدادی از اعضای کابینه شد، تکذیب کرده است.

آقای رحیم مشایی در آن زمان معاونت رئیس جمهوری را برعهده داشت که در پی اعتراضات گسترده بسیاری از شخصیتهای اصوالگرا و نامه آیت الله خامنه ای، رهبر ایران به رئیس جمهوری مبنی بر برکناری او از مقام خود استعفا کرد.

در این اطلاعیه آمده است که اخبار این رسانه ها که "براساس اطلاعات نادرست" تنظیم شده است"از مصادیق تشويش افكار عمومی و مشوه كردن فضای سياسی كشور تلقی می شود" و اقدامی "غیر اخلاقی و غیر قانونی" است.

اطلاعیه معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئيس‌جمهوری که بر روی سایت آن منتشر شده در شش بند در خصوص جلسه مذکور توضیح داده از جمله اینکه ریاست این جلسه تا پایان بر عهده خود رئیس جمهوری بوده است و اداره جلسه توسط معاون اول و تعطيل جلسه هيات دولت پس از آن را "داستان پردازی" دانسته است.

در پی این جلسه گفته شده بود که چهار وزیر از جمله کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت به نشانه اعتراض به ریاست جلسه توسط آقای مشایی از جلسه خارج شده است که معاونت اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری ضمن تکذیب خروج این وزیران، توضیح داده است که اصولا آقای لنکرانی به دلیل ماموریت خارج از کشور از ابتدا در آن جلسه حضور نداشته است.

این معاونت اعلام برکناری تعدادی از وزیران در پی جلسه چهارشنبه گذشته از سوی بعضی از رسانه ها را "سناریو خیالی" و "التهاب آفرینی" خوانده و افزود که"هرگز از سوی هيچ مقام رسمی در دولت به ويژه دفتر رئيس جمهور اين اخبار مورد تاييد قرار نگرفته بود".

در پایان در این اطلاعیه تاکید شده که دفتر رئیس جمهوری و به طور مشخص معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی تنها منبع رسمی انتشار اخبار مربوط به رئیس جمهوری است و خواهان پاسخگویی رسانه هایی که این اخبار را منتشر کرده در برابر قانون شد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه در واپسین روزهای عمر کابینه نهم جمهوری اسلامی، غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات ایران را برکنار کرد. در همان روز تعدادی از خبرگزاری های ایران ابتدا خبر برکناری محمد حسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز اعلام کردند که پس از ساعاتی دفتر ریاست جمهوری این برکناری را تکذیب کرد.

اما ساعتی بعد تعدادی از خبرگزاری ایران گزارش دادند که آقای صفار هرندی "ابلاغ نخست" مبنی بر عزل خود را جدی گرفته و استعفانامه اش را تسلیم کرده است. روز بعد اعلام شد که رئیس جمهوری استعفای آقای او را نپذیرفته است.

در پی انتشار خبر برکناری وزرای ارشاد و اطلاعات در منابع خبری ایران، تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس گفتند که با احتساب برکناری این دو وزیر تعداد وزیران تغییر یافته در کابینه نهم بیش از نیمی از کل وزیران شده است و طبق قانون اساسی رئیس جمهوری مکلف است برای روزهای باقی مانده از عمر این کابینه مجددا برای کل کابینه اش از مجلس رای اعتماد بگیرد.

آقای صفار هرندی در استعفانامه اش با اشاره به موضوع فوق دلیل توقف حکم رئیس جمهوری را جلوگیری از حد نصاب افتادن دولت عنوان کرد. اما وی پذیرفت که اگر از نام و آبروی او به اندازه یک "عدد" بهره گرفته شود "تسلیم و راضی" است.

پس از آن وزیر ارشاد اعلام کرد هرچند در دفتر كار خود حضور نمی يابد، اما در جلسات هيئت دولت حاضر خواهد شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار