آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

چهار گوشه جهان: قطعنامه کنگره آمريکا در ارتباط با کوهنوردان بازداشت شده در ايران

مجلس نمايندگان آمريکا روز پنجشنبه با صدور قطعنامه ای خواستار آزادی سه کوهنورد آمريکايی بازداشت شده در ايران شد

شين بائر سارا شورد و جوشوا فتال نزديک به سه ماهِ پيش در منطقه ای مرزی بين ايران و عراق توسط ماموران ايراني بازداشت شدند. به گفته مادران اين سه کوهنورد آنان که در حال گردش و طبيعت گردی در کردستان عراق بودند ناخواسته وارد خاک ايران شدند. اَليسون شوارتز از نمايندگان جمهوری خواه کنگره ی آمريکا پس از تصويب اين قطعنامه گفت، امروز کنگره ی آمريکا اين پيام را به جمهوری اسلامی ايران داد که وقت آن رسيده اين جوانان آمريکايی را، آزاد کند و بگذارد، آنها به خانه بازگردند. «مااُ ری سی يو اين چه» نماينده ی ديگر کنگره آمريکا هم در اين باره گفت ضروری است که ايران با حُسن نيت گردشگران آمريکايی را که نزديک به سه ماه در حبس نگه داشته است آزاد کند.

کميته امور بانکی سنای آمريکا لايحه تحريم شرکت های فروشنده سوخت ديزل به ايران را تصويب کرد

کميته امور بانکی سنای آمريکا روز پنچشنبه لايحه ای را تصويب کرد که به موجب آن دولت آمريکا قادر خواهد بود شرکت هايی که به ايران بنزين سوخت ديزل و ديگر توليدات سوختی پالايشگاه ها را عرضه می کنند تحريم کند. اين لايحه برای اجرايی شدن بايد به تصويب نهايی کنگره برسد. روز چهارشنبه نيز لايحه ی مشابهی در کميته روابط خارجی کنگره به تصويب رسيده بود. در همين حال روز پنجشنبه ميهمان ويژه برنامه تفسير خبر صدای آمريکا هاوارد برمن رئيس دمکرات کميته امور خارجی مجلس نمايندگان آمريکا بود. آقای برمن تنظيم کننده ی لايحه تحريم فروشندگان بنزين اين احتمال را رد کرد که آمريکا در مذاکره با ايران نقض حقوق بشر را وجه المصالحه قرار خواهد داد و تأکيد کرد که کنگره موضعش را در اين باره روشن ساخته است. آقای برمن گفت ما در کنار مردم ايران و مبارزاتشان برای آزادی و حقوق بشر ايستاده ايم.بنياد دفاع از دموکراسی ها که شرکت های عرضه کننده بنزين به ايران را زير نظر دارد می گويد، در دو ماه اخير شرکت های توتالِ فرانسه پتروناسِ مالزي و شرکت های هلندی رويال داچ شل و ويتول هولدينگز از جمله صادر کنندگان بنزين به ايران بوده اند. ايران در حال حاضر نزديک به چهل درصد بنزينِ مورد نيازش را وارد می کند اما شركت ملی پالايش و پخشِ فرآورده های نفتی جمهوری اسلامی می گويد ايران از اواخر ١٣٨٩ يا اوايل ١٣٩٠ به صادر کننده بنزين تبديل خواهد شد.

وزارت خزانه داری آمريکا از شرکت های بزرگ مايکروسافت و گوگل خواست تا خدمات مربوط به ارسال پيام های فوری از طريق اينترنت را به کاربران ايرانی و کوبايی ادامه دهند

گوگل و مايکروسافت ارائه ی اين خدمات را برای کاربران ايرانی، سوری، کوبايی و سوداني قطع کرده بودند. به گفته اين دو شرکت قوانين مربوط به تحريم های آمريکا اجازه ی دانلودِ برنامه های مربوطه از اينترنت را به کاربران اين کشورها نمی دهد. اکنون وزرات خزانه داری آمريکا می گويد ارتباطات آنلاين دموکراسی را پروش می دهد و بايد برقرار شود. ايالات متحده ی آمريکا علاوه بر تحريم های کلی صادرات فناوری هايی را که ممکن است کاربُرد نظامی هم داشته باشند به کشور های فوق محدود کرده است.

بررسی زندگی و آثار يک هنرمند ايرانی يهودی به نام پريش کوهن

روزنامه جوئيش کِرانيکول گزارش هنری خود را به بررسی زندگی و آثار يک هنرمند ايرانی يهودی به نام پريش کوهن اختصاص داده و می نويسد دورترين و جذابترين خاطره ی «پريش کوهن» خوابيدن زير آسمان پرستاره ايران در تابستان است. او معتقد است در باغ ستاره ها زندگی می کرديم. پريشِ ١٧ ساله اما، همراه خانواده اش با ٣٠٠ دلار ناچار به ترک زادگاهش شد و حالا يکی از برجسته ترين عکاسان و هنرمندان آمريکايی است. او در تازه ترين نمايشگاه آثارش در پيتزبورگِ آمريکا شرکت کرد. کوهن تاکنون برای بيش از ٥٠٠ شرکت بزرگ بازرگاني از جمله آی بی ام، اِی تی اند تی و کوکاکولا عکاسی کرده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار