آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

اوباما بطور"جدی"جمهوری اسلامی را تهدید كرد

رئیس جمهور ایالات متحده روز پنج‌شنبه در هشداری شدیداللحن به جمهوری اسلامی در مورد پیامدهای پاسخ منفی به پیش‌نویس توافق‌نامه وین اعلام كرد كه «به ایران نشان خواهیم داد كه جدی هستیم».

رئیس جمهور ایالات متحده روز پنج‌شنبه در هشداری شدیداللحن به جمهوری اسلامی در مورد پیامدهای پاسخ منفی به پیش‌نویس توافق‌نامه وین اعلام كرد كه «به ایران نشان خواهیم داد كه جدی هستیم».

به گزارش رادیو فردا باراك اوباما كه اكنون در پایان نخستین سفر آسیایی خود در سئول كره جنوبی به سر می‌برد در نشست خبری مشترك خود با رئیس جمهور این كشور از احتمال آماده شدن «مجموعه‌ای از گام‌ها در چند هفته آینده» علیه تهران خبر داد «تا به ایران نشان دهیم كه جدی هستیم».

در حالی كه آمریكا و متحدان غربی‌اش تهدید كرده‌اند كه در صورت پاسخ منفی ایران به پیشنهاد مبادله اورانیوم تحریم‌هایی شدیدتر گریبان‌گیر این كشور خواهد شد، در مقابل وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه صحبت از تحریم‌های بیشتر علیه ایران را رد كرد و گفت كه غرب از «تجارب ناكام» گذشته درس گرفته است.

اشاره منوچهر متكی، وزیر امور خارجه دولت محمود احمدی‌نژاد، به سه قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است كه تحریم‌های گسترده‌ای را بر ایران و مردم این كشور تحمیل كرده است.

منوچهر متكى روز چهارشنبه با این گفته كه ایران اورانیوم غنى‌شده خود را براى غنى‌سازى بیشتر به خارج از كشور نمى‌فرستد در واقع به پیش‌نویس توافق‌نامه وین پاسخ منفی داد، گرچه آمریكا در واكنش به گفته او اعلام كرد كه این را پاسخ رسمی ایران تلقی نمی‌كند و در انتظار حكم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌ماند.

باراك اوباما در سئول ضمن اشاره به این كه وقت ایران نامحدود نیست گفت: «ایران پس از چند هفته هنوز به این پیشنهاد پاسخ مثبت نداده است... در نتیجه ما گفت‌وگوهای خود را با متحدان‌مان درباره اهمیت تعیین عواقب این كار آغاز كرده‌ایم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار