آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

همشهري رفع توقيف شد

همشهری- همشهري آنلاين:
قوه قضائيه دستور رفع توقيف روزنامه همشهري را صادر كرد.به گزارش همشهري آنلاين دكتر اصغر محكي، مدير مسئول و سردبير روزنامه همشهري گفت: دادگستري كل استان تهران توقيف روزنامه همشهري را كه روز گذشته از سوي هيات نظارت بر مطبوعات صادر شده بود، لغو كرد و همشهري از فردا (4 آذر 1388) طبق معمول منتشر خواهد شد.
توقیف روزنامه همشهری عصر دوشنبه توسط معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده بود.
دليل اين توقيف چاپ سهوی تصویر معبد لوتوس هندوستان بود كه در متن یک آگهی مربوط به گردشگری در شماره یکشنبه روزنامه همشهری به چاپ رسيد.
بعد از اينكه در تعدادي از سايت‌ها اطلاعاتي در خصوص اين معبد دادند، همشهري بنا داشت در شماره روز سه‌شنبه خود رسما از اين اتفاق عذرخواهي كند كه به گفته دكتر محكي، مدير مسئول و سردبير همشهري عدم اجازه براي توزيع اين شماره مانع از پوزش خواهي از مردم شد.
در پي چاپ اين تصوير، هیئت نظارت بر مطبوعات روز گذشته تشکیل شد و دبیرخانه این هیئت، به این روزنامه تذکر کتبی داده و پرونده این تخلف را نیز برای رسیدگی به دادگاه ارسال کرده بود.
از سوی دیگر صبح امروز نیز اکثریت شورای شهر تهران با انتقاد از توقیف روزنامه همشهری و اشاره به موارد اشتباه مشابهی که پیش از این توسط برخی مطبوعات صورت گرفته بود خواستار سعه صدر مدیران مربوطه و پرهیز از برخوردهای دوگانه با مطبوعات و دادن بهانه‌های تبلیغاتی به بدخواهان شده بودند.[واكنش شوراي شهر به توقيف موقت روزنامه‌ همشهري]
پیش از این یک عضو هیات نظارت بر مطبوعات نیز تاکید کرده بود دلیل توقیف روزنامه همشهری منطقی نیست ناصر سراج افزوده بود: من معتقدم این مشکل به زودی برطرف خواهد شد[مشكل همشهري بزودي حل مي‌شود
وي اظهار داشته بود كه توقیف این روزنامه پر تیراژ کار درستی نبوده و اتهام وارد شده از درجه اعتبار ساقط است
سراج با بیان اینکه از جمله افرادی بوده است که از تایید توقیف همشهری خودداری کرده تصریح کرد: به نظر من باید اندکی شکیبا بود و این مشکل با صبر و سکوت برطرف خواهد شد.
به هر روي بعد از ظهر سه‌شنبه قوه قضائيه دستور رفع توقيف همشهري را صادر كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار