آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

عبادی: فشار دولت ایران بر مدافعان حقوق بشر ادامه دارد

شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل می گوید که دولت ایران فشار علیه او و سایر فعالان حقوق بشر را ادامه می دهد و از جمله از او خواسته است که ۴۱۰ میلیون تومان به عنوان مالیات جایزه نوبل بپردازد.
خانم عبادی به بی بی سی فارسی گفت که به تازگی در دیدار با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد و ناوانتم پیلای، کمیسر حقوق بشر این سازمان، تضییقاتی را که علیه فعالان حقوق بشر ایران اعمال می شود به اطلاع آنها رسانده است.
خانم عبادی که خود رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران است، گفت کسانی که با این کانون همکاری داشته اند یا مانند عبدالفتاح سلطانی، محمدعلی دادخواه و عبدالرضا تاجیک به زندان افتاده اند و یا مثل خانم نسرین ستوده، نرگس محمدی و هادی اسماعیل زاده ممنوع الخروج شده اند.
او افزود: "در مورد خود من، حساب های بانکی ام را بسته اند و مدال نوبل و مدال لژیون دونور من که در بانک بوده است، هم اکنون در اختیار دولت ایران است".
خانم عبادی همچنین گفت: "به موجب قانون مالیات های مستقیم در ایران، جوایز از مالیات معاف هستند اما با وجود گذشت ۵ سال از تاریخی که من جایزه نوبل را برده ام و از آنجا که در جریان حوادث پس از انتخابات ایران در مورد نقض حقوق بشر اعتراض کردم، دولت ایران ادعا کرده است که من باید ۴۱۰ میلیون تومان برای این جایزه، مالیات بپردازم".
خانم عبادی همچنین به محکومیت محمد صدیق کبودوند به تحمل ۱۰ سال زندان به اتهام تأسیس سازمان حقوق بشر کردستان اشاره کرد و گفت که فعالان حقوق بشر در این شرایط نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
او گفت: "آقای بان کی مون در جریان جزئیات این مسائل قرار گرفته است و در گزارشی که به مجمع عمومی سازمان ملل می دهد و قرار است در ماه دسامبر در این مجمع قرائت شود و بر همان اساس در مورد ایران تصمیم گیری شود هم این موارد آمده است".
خانم عبادی همچنین از انتشار قریب الوقوع گزارشی خاص توسط یک گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد نحوه رفتار دولت ایران با مدافعان حقوق بشر خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار