آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

سرکوب معترضين در ايران به افشاگری عليه رژيم منجر شده است

نيويورك تايمز : بعضی مقامات رژيم توسل به مشت آهنين را رد ميکنند .
نيويورک تايمز زير عنوان "نشت مداوم اسرار، ستون رژيم ايران را سست ميکند" می نويسد کارشناسان امور ايران ميگويند ضرب و جرح، توقيف، نمايش دادگاهها، و حتی کشتن ها نتوانسته است ايرانيان را از رفتن به خيابان ها برای اعتراض منصرف کند. اما همين شيوه ها ممکن است برای خود دولت موجب بروز عوارضی شود که مشروعيت اش را در ميان طرفدارانش از بين می برد. مدرک؟ نشت کردن ها.

نشت کردن ها از ماه دسامبر آغاز شد. نشت گزارش جلسات تشکيلات اطلاعاتی وپاسداران انقلاب، صورت جلسه ای از تلويزيون دولتی راجع به چگونگی پوشش اعتراض ها، و يادداشتی در مورد چگونگی استفاده تشکيلات امنيتی ازمجرمين جرائم کوچک برای پر کردن صف تظاهرکنندگان طرفدار دولت.

راهی وجود ندارد که صحت اين نشت ها را تائيد کرد. اما بنظر ميرسد خشم دولت و استيصال از آنچه که جنگی نرم برای سرنگونی رژيم توصيف ميکند چنان بالا گرفته است که اخيرا ارتباط با بسياری از شبکه های خبری، دهها سازمان غير دولتی و وب سايت های اپوزيسيونی را که ضد انقلابی تشخيص ميدهد، جرم دانسته است.

ايران همواره عميقا دچارعدم يک پارچگی بوده است. حتی پاسداران انقلاب متکی به عقايد ايدئولوژيک از يک پارچگی بسيار دور اند . پس از بحران سياسی ناشی از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در ماه ژوئن، اکنون اين عدم يک پارچگی ممکن است بيشتر شده باشد. حتی در ميان متعهدين به عقايد ايدئولوژيک نشانه هائی وجود دارد که بعضی هايشان به اين نتيجه رسيده اند رويکرد دولت به مشت آهنين در مقابله با معترضين کارآ نيست، و در حقيقت ممکن است نتايجی معکوس در پی داشته باشد.

* استعفا يا اعتراض و برگشت از رژيم؟

لس آنجلس تايمز زير عنوان "آيا کنسول تهران در نروژ در واکنش به خشونت عليه معترضين به رژيم پشت کرده است؟" می نويسد وسائل ارتباط جمعی اسکانديناوی گزارش ميدهند يک ديپلمات ارشد ايران در نروژ اخيرا در اعتراض به شدت عمل عليه معترضين در ايران استعفا داده است.

محمد رضا حيدری در يک گزارش شبکه خبری نروژی NRK گفته است اين رفتار مقامات با تظاهرکنندگان بود که من را برآن داشت درک کنم قادر به ادامه کار نيستم.

مقامات ايرانی اين گزارش را به عنوان يک شايعه رد کرده اند. خبرگزاری نيمه رسمی مهر به نقل از منبعی در وزارت امورخارجه ايران ضمن تکذيب گزارش آن را بخشی از جنگ روانی غرب عليه ايران خوانده است.

در همين حال بنظر ميرسد اين ديپلمات خود را از وسائل ارتباط جمعی دور نگاه ميدارد. به گفته
 يک نماينده NRK حيدری فعلا مايل به هيچگونه تماسی با وسائل ارتباط جمعی ديگر نيست.

گزارش NRK ميگويد حيدری کماکان در پايتخت نروژ است و درخواست کمک از مقامات نروژی را مد نظر دارد.

وزارت امور خارجه نروژ از اظهار نظر در باره گزارش خودداری ميکند و يک سخنگوی سازمان مسئول امورمهاجرت نيزميگويد اين سازمان راجع به پناهجويان اطلاعات منتشر نمی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار