آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

موافقت مجلس با افزایش بهای گاز

واحد مرکزی خبر: نمایندگان ، وزارت نفت را موظف کردند از طریق شرکت های تابعه دولتی قیمت هر مترمکعب فروش گاز مصرفی را 20 ریال افزایش دهد و درآمد حاصل را عیناً برای گازرسانی به روستاهای کشور هزینه کند.

بهای گاز پرمصرف ها، مترمکعبی 225 تومان

بر اساس اصلاحیه بند (7) قانون بودجه سال 1388 کل کشور در مجلس شورای اسلامی ، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور برای یک بار از پرداخت حق انشعاب گاز، برق و آب معاف می شوند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است سهم شرکت ملی نفت ایران بابت ارزش نفت خام تولیدی را بر اساس گزارش عملکرد ماه قبل که وزارت نفت اعلام می کند در پایان هر ماه از محل وجوه حاصل از نفت خام صادراتی (حساب ذخیره ارزی) به صورت علی الحساب به حساب شرکت نفت ایران نزد آن بانک واریز کند.

نمایندگان خانه ملت همچنین تصویب کردند که دولت حداکثر تا 35 هزار میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی های مالی خود را کسر کند و 21 هزار میلیارد ریال به اعتبارات هزینه ای خود بیفزاید.

از باقیمانده این مبلغ که 14 هزار میلیارد ریال می شود دولت مجاز است 3000 میلیارد ریال برای بهسازی آسفالت و ایمنی راه های روستایی، 1000 میلیارد ریال برای آب و فاضلاب روستایی، 1000 میلیارد ریال برای آب و فاضلاب شهری، 500 میلیارد ریال برای بافت های فرسوده، 1200 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان های در دست اجرای وزارت مسکن، 700 میلیارد ریال برای بهسازی و طرح هادی روستاها توسط بنیاد مسکن، 600 میلیارد ریال برای عمران روستاها توسط دهیاری های سراسر کشور و در نهایت 6000 میلیارد ریال به منظور هزینه برای سایر طرح های عمرانی ملی و استانی به اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای اضافه کند.

پس از تصویب مواد پیشنهادی، نمایندگان خانه ملت سه ماده الحاقی هم درخصوص قانون بودجه سال 1388 تصویب کردند که بر اساس آنها وزارت نیرو می تواند 500 میلیارد ریال به عنوان اوراق مشارکت برای طرح غدیر با تعهد بازپرداخت دولت بفروشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار