آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

احمدی مقدم: در کهریزک بازداشتگاه جدیدی می سازیم

نیروی انتظامی اعلام کرده تا یک ماه دیگر در محل بازداشتگاه کهریزک که به دستور آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران تعطیل شده، یک بازداشتگاه جدید می سازد.

سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران گفته است: "نیروی انتظامی در حال ساخت یک بازداشتگاه استاندارد در محل بازداشتگاه کهریزک است که تا یک ماه دیگر آماده بهره برداری می شود و تحت نظارت سازمان زندان ها اداره خواهد شد."

این بازداشتگاه یک هفته پیش به دستور آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران به دلیل "غیر استاندارد بودن" تعطیل شد اما در آن زمان نام این محل فاش نشد.

بازداشتگاه کهریزک که در جنوب تهران واقع است، در جریان اعتراضات اخیر به عنوان یکی از محل های احتمالی نگهداری و بازجویی از بازداشتی های وقایع بعد از انتخابات در خبرها انعکاس یافت.

به گفته خانواده برخی از قربانیان اعتراضات اخیر در ایران، فرزندان آنان پس از دستگیری به کهریزک انتقال یافته بودند. برخی می گویند کشته شدن چند نفر از بازداشت شدگان، باعث شد تا دستور تعطیلی آن صادر شود.

به گفته آقای احمدی مقدم، "بازداشتگاه کهریزک متعلق به نیروی انتظامی است و این بازداشتگاه موقت و فوری برای نگهداری مجرمان خطرناک و اراذل و اوباش دستگیر شده در طرح امنیت اجتماعی ساخته شده بود."

در مورد این بازداشتگاه و ماموران خدمت در آن اطلاعات دقیقی در دست نیست اما دستور آیت الله خامنه ای این گزارش ها را تایید می کرد که این محل فاقد امکانات معمول برای نگهداری زندانیان بوده است.

اما فرمانده نیروی انتظامی می گوید:"پس از دستگیری های روز 18 تیر ماه تعدادی افراد بازداشتی در بازداشتگاه کهریزک بیش از حد مجاز افزایش یافت و همین مسئله باعث به وجود آمدن شرایطی نامناسب در این بازداشتگاه شده بود و علت تعطیلی بازداشتگاه هم همین موضوع است."

در این مدت گزارشهایی مبنی بر حضور سرتیپ احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بازداشتگاه کهریزک و نقش وی در زمینه بدرفتاری با بازداشتی های این بازداشتگاه، منتشر شده است ولی آقای احمدی مقدم می گوید: "شایعات این چنینی علیه سردار رادان واقعیت ندارد و شان ایشان اجازه نمی دهد که در بازداشتگاه حضور یافته و اقداماتی این چنینی انجام دهد."

فرمانده نیروی انتظامی می گوید: "تمام بازداشت شدگان بازداشتگاه کهریزیک به زندان اوین منتقل شده اند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار