آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

رادیو ربنای شجریان را پخش نمی کند!

محمد حسین صوفی معاون صدا در واکنشی اعلام کرد رادیو حتی در ماه مبارک رمضان هم ربنا و ادعیه محمد رضا شجریان را پخش نمی کند.

به گزارش "تابناک" در همین رابطه زراعتگر مدیر نظارت و ارزشیابی مرکز موسیقی صداوسیما می گوید: درخواست شجریان در مورد عدم پخش آثارش از رادیو و تلویزیون در اداره کل حقوقی سازمان در حال بررسی است.

زراعتگر به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: تصمیم گیری برای پخش یا عدم پخش در مورد آثار مختلف شجریان متفاوت است اما هرگونه تصمیم گیری و مصوبه حقوقی که بر اساس درخواست این هنرمند اتخاذ شود حتی اگر شامل ادعیه و ربنا نیز باشد مورد پذیرش مرکز موسیقی نیز قرار خواهد گرفت.

بنابر این گزارش استاد شجریان در نامه خود به ضرغامی از او خواسته بود که پخش آثار او را "به جز ربنا و ادعیه" متوقف کند. از سخنان زراعتگر چنین پیداست که اداره کل حقوقی سازمان صداوسیما در واکنش به شکایت شجریان هنوز برای پخش آثاری مثل ربنا تصمیمی نگرفته و مدیر ارشد رادیو بنا به سلیقه و خواست خود نسبت به او واکنش نشان داده است.

این گزارش می افزاید: ربنای استاد شجریان و دعای معروف او مدت های مدیدی است که با سفره های افطار مردم ایران عجین شده و به خصوص شنوندگان رادیو نسبت به آن حس نوستالوژیک عجیبی دارند که عدم پخش آن از رادیو در ماه مبارک رمضان می تواند از اقبال رادیو در این ماه بکاهد.

در همین رابطه یکی از تهیه کنندگان رادیو ضمن تایید این مطلب به "تابناک" گفت: استاد شجریان خود نیز با توجه به علاقمندی مردم به ربنا و امتیاز این اثر که در انحصار صدا و سیما است پخش آن را از رسانه ملی بدون اشکال دانست و در صورتی که برنامه سازان شبکه های رادیویی از پخش این اثر جاودان در ماه رمضان محروم شوند باید در برابر اذهان عمومی و مخاطبان خود پاسخگو باشند.

واکنش خشمگین محمد حسین صوفی پس از نامه شجریان به رئیس صداوسیما اولین واکنش از سوی مدیران رسانه ملی بود، واکنشی که مدیر نظارت و ارزشیابی مرکز موسیقی صداوسیما آن را منوط به تصمیم گیری اداره کل حقوقی سازمان دانست.

در همین زمینه همچنین یکی دیگر از تهیه کنندگان رادیو به "تابناک" گفت: آقای صوفی به عنوان معاون صدا باید توجه داشته باشد که نه در یک رادیویی خصوصی که در رادیوی رسانه ملی مدیریت می کند بنابراین حق ندارد به جای مردم تصمیم گرفته و شنوندگان رادیو را از شنیدن ادعیه ای که سال های متوالی با آن زندگی کرده اند و از آن خاطرات بسیار دارند محروم سازد.

گفتنی است ماه مبارک رمضان در پیش است، ماهی که به خصوص در مواقع سحر و افطار آن میزان شنوندگان رادیو افزایش می یابد. باید دید امسال نیز مردم مانند سال های گذشته می توانند با ربنای شجریان سر سفره افطاری بنشینند یا اینکه یک مدیر خواست و سلیقه خود را بر مخاطبان رادیو تحمیل می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار