آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

آیت الله منتظری:دادگاه‌ها فرمایشی و پخش مصاحبه‌ها غیر شرعی است

آیت الله حسینعلی منتظری، از مراجع تقلید شیعیان در قم در پیامی که در سایت اینترنتی او منتشر شده، برپایی دادگاه محاکمه گروهی از فعالان سیاسی را محکوم کرده است.

آقای منتظری در این پیام، این دادگاه ها را فرمایشی خوانده و پخش مصاحبه ها از تلویزیون را غیر شرعی و غیر اخلاقی خوانده است.

این مرجع تقلید منتقد که پیش از درگذشت آیت الله خمینی از کلیه سمت های دولتی خود کنار گذاشته شد در پیام خود گفته است: "شکستن شخصیت های سابقه دار و موثر در انقلاب و تشکیل نظام به بهانه های واهی و ناجوانمردانه، خود یکی دیگر از گناهان کبیره است. که آمران و عاملان آن را گرفتار وضعیتی خواهد کرد که بی تردید دامن خود آنها را هم خواهد گرفت."

آقای منتظری که زمانی قائم مقام رهبری بود در پیام خود خطاب به دست اندرکاران امور گفته است: "چرا کاری می کنند تا مردم دادگاه های آنها را با دادگاه های استالین و صدام و سایر دیکتاتورها مقایسه کنند؟"

او گفته است "انجام این مصاحبه ها و گرفتن این اعترافات دروغ و خلاف واقع از اسیران در بند و پخش آنها، علاوه بر این که هیچ مشکلی از مشکلات عدیده کشور را حل نمی کند، بی اعتمادی مردم و خشم و عصیان آنان را بیش از پیش در پی دارد و بحران کنونی جمهوری اسلامی را عمیق تر می کند و جایگاه آن را در دنیا ضعیف تر از پیش می سازد."

دادگاه محاکمه گروهی از فعالان سیاسی و پخش مصاحبه مطبوعاتی دو نفر از آنها با انتقاد شدید گروه های اصلاح طلب در ایران مواجه شد.

پیشتر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض، برپایی این دادگاه را محکوم کرده و آن را فرمایشی و فاقد ارزش خوانده بودند.

سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران نیز این دادگاه را مغایر با قانون اساسی، قوانین عادی و حقوق شهروندی خوانده است.

روز شنبه اول اوت (دهم مرداد) نزدیک به 100 نفر از افرادی که در جریان ناآرامی های پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شده بودند، در جلسه ای در دادگستری تهران مقابل دوربین تلویزیون ایران قرار گرفتند و معاون دادستان تهران در کیفرخواست خود آنها را به تلاش برای سازماندهی و اجرای طرحی برای کودتای مخملی متهم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار