آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

ایران دستگیری سه آمریکایی در مرز مریوان را تائید کرد

ایران دستگیری سه آمریکایی در مرز مریوان را تائید کرده و گفته است که این سه نفر به صورت غیر مجاز وارد خاک این کشور شده بودند.

خبرگزاری های ایران به نقل از ایرج حسن زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان نوشته اند:" روز جمعه (9 مرداد- 31 ژوئیه) نیروهای نظامی و امنیتی در مرز مریوان با کشور عراق سه فرد ناشناس را که به صورت غیر مجاز وارد خاک کشور شده بودند، دستگیر کرده اند."

به گفته آقای حسن زاده، این سه نفر دارای ویزای کشورهای عراق و سوریه هستند و به صورت غیر مجاز و قاچاق وارد ایران شده بودند.

به گفته معاون استاندار کردستان، دستگیر شدگان دو مرد و یک زن هستند و "بنابر مدارکی که به همراه داشتند و همچنین به گفته خودشان، ساکن آمریکا هستند."

خبرگزاری نیمه رسمی فارس نیز از قول آقای حسن زاده نوشته :"در حال حاضر آنها (سه آمریکایی) تحت الحفظ بوده و هیچ گونه اعترافی از آنها گرفته نشده است."

دستگیری این سه شهروند آمریکایی ابتدا از سوی مقام های کردستان عراق اعلام شد و بعد از آن شبکه تلویزیونی عرب زبان العالم، متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران دستگیری این سه آمریکایی را تایید کرد.

اما دولت ایران تا امروز واکنشی در این زمینه نشان نداده بود.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه( 12 مرداد - 3 اوت) از ایران خواسته بود که به آمریکا برای تعیین سرنوشت سه شهروند آمریکا کمک کند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه (1 اوت) از دولت سوئیس خواست بود که برای تایید خبر دستگیر شدن سه شهروند آمریکا توسط ایران با دولت ایران تماس برقرار کند.

دولت آمریکا می گوید که سفیر سوئیس در تهران که حفاظت منافع آن کشور را در ایران بر عهده دارد ضمن تماس با مقام های ایرانی در حال جمع آوری اطلاعات در مورد سه شهروند آمریکاست.

آمریکا می گوید که در صورت صحت خبر دستگیری سه آمریکایی، آن ها باید حق ملاقات با نمایندگان دولت سوئیس که حافظ منافع آمریکا در ایران است را داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار