آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۱۷, شنبه

سوانح هوایی را بیش از حد بزرگ کردیم!

سقوط دو هواپيما در کمتر از 10 روز که موجب کشته شدن تعداد زيادي از شهروندان شد، از نگاه مديرکل فرودگاه بين المللي امام خميني (ره ) آنقدر بزرگ نيست که رسانه ها بزرگش کردند.

به گزارش ایسنا او معتقد است؛ بيش از حد موضوع سوانح را بزرگ کرده ايم، هر چند اين سوانح و کشته شدن مردم تاسفبار است اما طي سال هاي گذشته نيز اين حوادث وجود داشته و حتي ظرف يک سال بيش از 800 نفر را از دست داده ايم، نه تنها ايران بلکه در همه جاي جهان اين حوادث رخ مي دهد.

او تصريح کرد؛ موضوع سوانح هوايي را بيش از حد بزرگ کرده ايم و اين بحث طي چند روز اخير به سخره گرفته شد در حالي که صنعت حمل و نقل هواپيمايي چيزي براي مخفي کردن از مردم ندارد و پروازهاي ما از استانداردهاي ايمني جهاني برخوردارند و نبايد با سقوط يک هواپيما همه تلاش بخش هوايي زير سوال رود و مردم را از سفرهاي هوايي ترساند.

مديرکل فرودگاه بين المللي امام (ره) همچنين درباره افزايش بروز نقايص فني در پروازها و فرودهاي اضطراري يا احتياطي طي چند روز اخير گفت؛ فرود اضطراري و بروز نقص فني مختص اين ايام نيست بلکه در طول سال بوده اما در اين ايام متاسفانه رسانه يي شد؛ فرود اضطراري، بخشي از حمل و نقل هوايي است که رسانه يي شدن آن باعث ايجاد رعب و وحشت بين مردم مي شود در حالي که در هيچ جاي دنيا اين موضوع ها را رسانه يي نمي کنند.

او با ابراز تاسف از اظهارنظر افرادي که شناخت کافي از صنعت ندارند، تاکيد کرد؛ اين موضوع حتي در برنامه هاي فکاهي راديو هم به طنز گفته شد و در بخش هاي مختلف خبري نيز به سخره گرفته شد. در حالي که از نظر تجهيزات ايمني فرودگاه امام خميني (ره) دومين در کشور و چهارمين در منطقه خاورميانه است و ميلياردها دلار براي ايجاد تجهيزات کمک ناوبري در فرودگاه ها و به روز نگه داشتن آن هزينه شده است. او ادامه داد؛ از سوي ديگر صنعت حمل و نقل هواپيمايي چيزي براي مخفي کردن از مردم ندارد و عدم صداقت در اين بخش نيست چراکه همه چيز مشخص است و از فرودگاه امام (ره) به 53 کشور پرواز انجام مي شود و 35 شرکت بين المللي (29 شرکت خارجي و 10 شرکت ايراني) در اين فرودگاه مستقر هستند که اگر مشکلي باشد پروازشان را قطع مي کنند

مديرکل فرودگاه بين المللي امام(ره) تصريح کرد؛ در هيچ جاي دنيا با سانحه هوايي اين گونه برخورد نمي شود و خيلي دردآور است که در پي بروز يک سانحه تلاش هزاران نفر فعالان اين صنعت، ايمني هوانوردي و اعتماد مردم زير سوال برود در حالي که در جهان رسانه ها کمک مي کنند براي آرام کردن فضا و حفظ اعتماد مردم اما در کشور ما در مورد اين سانحه همه چيز به سخره گرفته شد و برخوردها جهت دار بود.

رضا قديمي درباره کاهش تقاضاي سفرهاي هوايي در پي سوانح هوايي اخير گفت؛ کاهش سفرهاي خارجي هيچ ارتباطي به سوانح ندارد. در تمام جهان اين سوانح هوايي رخ مي دهد. سفرهاي بين المللي در همه کشورها به دليل اشاعه آنفلوآنزاي خوکي کاهش يافته است.

او با بيان اينکه در حال حاضر روزانه بالاي 100 پرواز در فرودگاه امام (ره) انجام مي شود، افزود؛ تعداد پروازها افزايش و تعداد مسافران کاهش يافته است به اين معنا که قبلاً هر پرواز با بيش از 90 درصد ظرفيت صورت مي گرفت که الان به 70 درصد رسيده است. بحران اقتصادي صنعت توريسم را با رکود مواجه کرده و بيماري هاي واگيردار از جمله آنفلوآنزاي خوکي نقش بسزايي در اين زمينه داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار