آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۱۷, شنبه

تویتر: به‌روز رسانی برای کمک به کاربران ایرانی به تعویق افتاد

اوان ویلیامز، یکی از سازندگان سایت شبکه اجتماعی تویتر تاکید کرد به تعویق انداختن کار به‌روز رسانی این سایت که در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ایران رخ داد، با هدف کمک به کاربران ایرانی این سایت انجام شد.

آقای ویلیامز در گفتگویی با برنامه خبری Newsnight در شبکه دو بی بی سی اخباری که پیشتر در این باره از سوی منابع غیر رسمی منتشر شده بود را تایید کرد و گفت برای حفظ "فضای مبادله آزاد اطلاعات" در ایران، مدیران این شرکت تصمیم گرفتند کار به‌روز رسانی را که ممکن بود در روند فعالیت سایت اخلال ایجاد کند، به نیمه شب تهران به تعویق بیندازند.

او گفت: "ما این کار را کردیم چون ... بهترین کاری بود که در زمانی بحرانی می شد برای حمایت از جریان اطلاعات انجام داد."

"ما کارمان این است: حمایت از مبادله آزاد اطلاعات."

اوان ویلیامز گفت که از چند سو، از جمله از طرف وزارت خارجه آمریکا درخواست هایی دریافت کرده بود تا برای کمک به کاربران ایرانی کار به‌روز رسانی را به تعویق بیندازد، اما در نهایت این تصمیم با صلاحدید مدیران سایت و "نه بخاطر درخواست وزارت خارجه آمریکا" گرفته شد.

در جریان ناآرامی های پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران تویتر یکی از ابزارهایی بوده است که بسیاری از ایرانی ها از آن برای هماهنگ کردن اقدام های اعتراضی خود و همچنین انتشار اخبار در این باره استفاده کرده اند.

اوان ویلیامز گفت به‌روز رسانی به بخشی از زیرساخت های شبکه سایت مربوط می شد، و ابتدا قرار بود این کار در نیمه شب به وقت محلی یا زمانی که سایت کمترین میزان استفاده را دارد انجام شود.

اما آقای ویلیامز گفت: "در نهایت ما حدود یک روز به‌روز رسانی را به تعویق انداختیم تا زمان به روز رسانی با نیمه شب ایران منطبق شود."

سایت تویتر که امکان ارسال پیام های کوچک در یک شبکه اجتماعی را فراهم می کند، در سال 2006 آغاز به کار کرد و در حال حاضر 45 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

هرچند هدف اصلی این سایت فراهم کردن فضایی برای به اشتراک گذاشتن پیام های شخصی میان شبکه ای از دوستان و آشنایان بود، اما خبر بروز برخی حوادث، از جمله حمله به هتل تاج محل در بمبئی در ماه نوامبر سال گذشته و فرود اضطراری هواپیمایی در رود هادسن شهر نیویورک در ماه ژانویه سال جاری میلادی، پیش از هر منبع خبری دیگری، از طریق تویتر منتشر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار