آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۱۷, شنبه

دری نجف آبادی: اعتراف ها قانونی بود

قربانعلی دری نجف آبادی ، دادستان کل ایران می گوید اعتراف های معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور بر خلاف رویه قانونی به دست نیامده است.

آقای دری نجف آبادی که در شیراز با خبرنگاران صحبت می کرد گفت این اعتراف ها مبنای صدور حکم در دادگاه نخواهد بود.

قربانعلی دری نجف آبادی درباره اعتراف های متهمان دادگاه معترضان به نتیجه انتخابات گفت: "اعتراف هایی که متهمان دستگیر شده در زمینه رویدادهای پس از انتخابات، اخیرا در دادگاه بیان کردند خلاف رویه قانونی نبود و نکته مبهمی در آن دیده نمی شود."

در حالی که گزارش هایی درباره بدرفتاری با بازداشت شدگان و آزار روحی و جسمی آنها منتشر شده است، آقای دری نجف آبادی کاربرد روش های غیرمتعارف و غیرقانونی را برای گرفتن اعتراف از آنها رد کرد.

قربانعلی دری نجف آبادی گفت: "تا آن جا که ما در بازداشتگاه ها حضور داشتیم نمی توانیم بگوییم که این اعترافات بر خلاف رویه متعارف و قانونی صورت گرفته است."

آقای دری نجف آبادی ادامه داد این اعتراف ها به تنهایی مبنای قضاوت دادگاه نخواهد بود و قاضی بر اساس محتوای پرونده ها تصمیم خواهد گرفت.

او همچنین به سوال های خبرنگاران درباره نحوه رسیدگی به پرونده محمد علی ابطحی، وضع مصطفی تاجزاده و شنود مکالمات تلفن های همراه پاسخ داد.

به گفته آقای دری نجف آبادی، آقای ابطحی که از روحانیون اصلاح طلب است به این علت در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه نشده است که مرتبط با پرونده وقایع انتخابات بود و به همین علت در دادگاه انقلاب محاکمه می شود.

او در خصوص وضع مصطفی تاج زاده، از دیگر اصلاح طلبان بازداشت شده گفت: "وضعیت و حال آقای تاج زاده خوب است و او پنج شنبه با خانواده خود دیدار کرد و مشکل خاصی ندارد."

آقای دری نجف آبادی همچنین درباره گزارش های مربوط شنود تلفن های همراه گفت این کار درباره متهمان قاچاق مواد مخدر و تنها با اجازه قاضی انجام می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار