آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

کروبی: این فجایع مایه ننگ جمهوری اسلامی است

مهدی کروبی در نامه ای خطاب به ملت ایران گفته است که از "فجایعی که جمعی مسبب آن بوده اند" به خدا پناه می برد و این کار آنها "نه تنها مایه ننگ جمهوری اسلامی شده بلکه مایه ننگ ایران شده است."

آقای کروبی در نامه خود می نویسد که هیچگاه برایش قابل پیش بینی نبوده که یک روز در جمهوری اسلامی پاسخ مردمی را به دلیل ابهام در رای خود در تظاهرات آرام و مسالمت آمیز شرکت کرده بودند با "گلوله و باتوم و چماق و ضرب و شتم" بدهند.

این نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری می گوید که به مرور خبرهایی شنیده و گزارشهای دیده که "کاش زنده نبود و نمی دید که روزی در جمهوری اسلامی شهروندی نزد او بیاید و شکوه کند که در ساختمانی بی نام و نشان، توسط افرادی بی نام و نشانتر، هر عمل قبیح و غیر معمولی بر او صورت گرفته است: از لخت و عریان کردن افراد و نشاندن آنها در مقابل یکدیگر تا فحاشی های وقیحانه و ادرار کردن در صورت آنها و رها کردن چشم و دست بسته دختران و پسران در بیابان."

آقای کروبی می نویسد که بعد از این نیز خبر "تجاوز به دختران و پسران در بازداشتگاهها" رسیده و برای همین تصمیم گرفته با نوشتن نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این ماجرا را پیگیری کند.

بعد از آن توضیح می دهد که چگونه تهدید و دشنام علیه وی زیاد شده و همین مسئله وی را بر آن داشته تا از میدان خارج نشود.

آقای کروبی در این نامه شرح مفصلی از داستان پیگیری ماجرای تجاوز را مطرح می کند و می گوید:"می گویم تا در تاریخ بماند که چگونه عده ای در این مملکت چادر حیا را دریدند و غیرت دین و کشور را جریحه دار کردند."

داستانی که آقای کروبی تعریف می کند با گزارشی که هیات ویژه قوه قضائیه ارائه کرده کاملا متفاوت است. بعد از انتشار نامه آقای کروبی در باره تجاوز به برخی معترضان به برخی بازداشت شدگان، هیات ویژه قوه قضائیه مسئول بررسی این پرونده شد.

این هیات دو بار با آقای کروبی دیدار کرد و سر انجام با انتشار گزارشی اعلام کرد که مدارک آقای کروبی در باره تجاوز ساختگی است و اکنون آقای کروبی این نامه را در واکنش به گزارش هیات ویژه قوه قضائیه منتشر کرده است.

اعضای هیأت سه نفره قوه قضائیه روز شنبه ۲۱ شهریور (۱۲ سپتامبر) در گزارشی به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نوشته بود: "هیأت به این جمع بندی رسید که نه تنها هیچ گونه مدرکی دال بر تجاوز جنسی به افراد مورد ادعای آقای کروبی وجود نداشته و ادعاهای مطرح شده بدون مستند (بدون سند) و عاری از حقیقت می باشد، بلکه ادعاها و مدارک ارائه شده کاملا ساختگی است و برای انحراف افکار عمومی تنظیم شده است".

ابراهیم رئیسی (معاون اول رئیس قوه قضائیه)، غلامحسین محسنی اژه ای (دادستان کل کشور) و علی خلفی (رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه) اعضای هیأت ویژه بررسی این موضوع بوده اند.

محسنی اژه ای در گفتگوی مفصل با تلویزیون دولتی نیز بر ساختگی بودن مستندات تاکید می کند و با تهدید می گوید:"من اجازه نمی دهم آقایون حالا کروبی یا هرکس دیگری بیاید یک ادعایی بکند و انسان یک ماه پیگیری کند و ببیند هیچ واقعیت خارجی ندارد."

سرنوشت مستندات

آقای کروبی در این نامه به شرح ماجراها تجاوز می پردازد و می گوید که آنها را برای تحقیق در اختیار هیات وِیژه قوه قضائیه قرار داده اما هیات ویژه "مدعی شده اند که اینجانب (کروبی) هیچ مدرک و سندی مبنی بر تجاوز و انجام اعمال خلاف عرف در بازداشتگاهها تا پیش از نوشتن نامه ام به رئیس مجمع تشخیص مصلحت در دست نداشته ام."

رئیس سابق مجلس که بخشی از مستندات خود را در قالب سی دی به هیات ویژه تحویل داده می گوید که در جلسه دوم با هیات وِِیژه قضائیه به وی گفته شده که سی دی سند نمی شود.

آقای کروبی می گوید:" من نیز گفتم که مگر در حین ارتکاب تجاوز می توانسته ام فیلمبرداری کنم که اکنون فیلم آن را در اختیار شما قرار دهم و مگر من در محل ارتکاب جرم حاضر بوده ام و نخ انداخته ام که اکنون به شما بگویم که چقدر فاصله میان آنها بوده است؟"

پس از دیدار این هیات با آقای کروبی، مأموران دادستانی دفتر او و دفتر حزب اعتماد ملی که آقای کروبی دبیرکل آن است را مهر و موم کرده و اسناد و مدارک آن را توقیف کردند.

مأموران دادستانی همچنین دفتر کمیته پیگیری آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات را مهر و موم کرده، مدارک آن را توقیف نموده و علیرضا بهشتی و مرتضی الویری (نمایندگان آقای موسوی و آقای کروبی در این کمیته) را بازداشت کردند.

محمد داوری، سردبیر وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی هم در جریان این حوادث بازداشت شد.

محسنی اژه ای در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران، از تعطیلی دفتر حزب اعتماد ملی ابراز بی اطلاعی می کند و می گوید این موضوع ارتباطی با تحقیقات ما نداشته و ممکن است کار دادسرای تهران باشد.

آقای کروبی گفته است می خواهد به صورت مبسوط پرده از جزئیات این اسناد و اسناد دیگری که موجود است بردارد و صدایی باشد برای حق خواهی.

او می گوید امروز به یقین فهمیده که انگشت بر جای خوبی گذاشته و " آنچنان که از این هیاهوها و شتابزدگی ها بر می آید، مشخص است که قبای آقایان لای در مانده است."

رئیس سابق مجلس در عین حال تاکید می کند که "هیاهو و هتاکی های آغشته به تهدید" در هفته های اخیر به جایی رسیده که خانواده هایی نزد وی آمده و خواسته اند که پیگیری ها را ادامه ندهیم.

آقای کروبی می نویسد"وقاحت اما به آنجا رسیده که به جای مجرمان و مباشران و مسببان این مظالم، مهدی کروبی را می خواهند محاکمه کنند."

رئیس سابق مجلس محکمه واقعی را مردم معرفی می کند و می گوید که این آخرین نامه در این خصوص (تجاوز) است و قضاوت را به داوری مردم و محکمه الهی واگذار می کند.

آقای کروبی به صادق لاریجانی رئیس جدید قوه قضائیه توصیه می کند که "تحت تاثیر اراده های تحمیلی و بیرونی" قرار نگیرد و از مسیر عدالت خارج نشود چون او فرزند آیت الله میرزا هاشم آملی و داماد آیت الله وحید خراسانی است و کارنامه وی "به گونه ای نباشد که در پایان دوره ریاست ایشان بر قوه قضا لطمه ای به ساحت مرجعیت وارد شود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار