آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

نمایندگان ایران و گروه 1+5 در اکتبر مذاکره خواهند کرد

قرار است که دور جدید مذاکرات ایران و شش قدرت بزرگ جهان در خصوص برنامه تحقیقات هسته ای ایران در ماه آینده میلادی، ماه اکتبر، برگزار شود.

گفته شده است که گفتگوها روز پنجشنبه اول اکتبر آغاز خواهند شد اما محل برگزاری مذاکرات هنوز اعلام نشده است.

دولت ایران هفته گذشته گفت حاضر به انجام مذاکرات جامع با دولت های آمریکا، روسیه چین، آلمان، فرانسه و بریتانیا است، اما گفت برنامه تحقیقات اتمی را تعطیل نخواهد کرد.

آمریکا در پاسخ به ایران گفته است که آماده گفتگو است اما پیشنهاد دولت ایران به "نگرانی های" آمریکا در خصوص مسائل اتمی پاسخ نمی دهد.

روزنامه اینترنشنال هرالد تریبیون در شماره دوشنبه 14 سپتامبر (23 شهریور) نوشته است که وزارت امور خارجه آمریکا در مذاکرات "بدون پیش شرط" با ایران بر توقف غنی سازی اورانیوم در ایران تاکید خواهد کرد.

این در حالی است که گروه های محافظه کار آمریکایی مخالف گفتگو آمریکا با حکومت ایران در شرایط کنونی هستند.

محافظه کاران آمریکایی می گویند مذاکره با دولت ایران به "مشروعیت بخشی" به آن در شرایطی کمک می کند که آن دولت با تقلب در انتخابات و سرکوب مخالفان داخلی خود قدرت گرفته است.

شش قدرت بزرگ گفته اند حاضرند در قبال تعطیلی برنامه تحقیقات هسته ای ایران در خصوص دادن امتیازات اقتصادی به آن کشور مذاکره کنند.

لغو تحریم فروش هواپیماهای جدید مسافربری به ایران یکی از امتیازاتی است که در خصوص آن سخن گفته شده است.

ایران همواره گفته است که برنامه تحقیقات اتمی آن کشور صرفا مقاصد صلح آمیز دارد و بازرسی های مرتب آژانس بین المللی انرژی اتمی، صلح آمیز بودن آن را تایید می کند.

با این حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم های متعددی علیه ایران اعمال کرده تا از این طریق آن کشور را وادار به توقف روند غنی سازی اورانیوم کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار