آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

ابراز نگرانی دولت بریتانیا از تحرکات راستگراها

وزیر امور جوامع بریتانیا می گوید گروه های راستگرا که ادعا می کنند با افراط گری اسلامی مخالفند تلاش دارند خیابان های بریتانیا را به خشونت کشند.

جان دنهام گفت اعتراضات این گروه ها، که از جمله در قالب راهپیمایی و تظاهرات انجام می گیرد، ممکن است از کنترل خارج شود.

در یک هفته گذشته میان گروه های راستگرا و مسلمان در لندن دو درگیری رخ داده است.

روز یکشنبه (13 سپتامبر)، تظاهراتی در حمایت از فلسطینیان در مرکز لندن، پایتخت بریتانیا، با اعتراضات لفظی جمعیت کوچکی از راستگرایان مواجه شد.

این در حالی بوده است که به دنبال درگیری خشونت آمیز و بازداشت تعدادی از شهروندان شمال لندن در روز جمعه (11 سپتامبر)، محل برگزاری تظاهرات روز گذشته تغییر کرده بود تا از چنین برخوردی جلوگیری شود با این حال عده ای راستگرا در برگزاری آن اخلال ایجاد کردند.

درگیری جمعه گذشته در محل احداث یک مسجد جدید در محله هروی لندن بوده و گروه های راستگرا با ضد فاشیست ها و مسلمانان محلی زد و خورد داشته اند.

اوایل ماه سپتامبر تظاهرکنندگان ضد اسلام به خیابان های شهر برمینگهام ریختند و باعث درگیری در این شهر شدند.

این دست از درگیری ها باعث نگرانی دولت بریتانیا شده است.

وزیر امور جوامع در دولت کارگری گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا، درگیری های اخیر را با راهپیمایی فاشست ها در شرق لندن در دهه 1930 مقایسه کرده است.

جان دنهام گفت دولتش تمام تلاش خود را می کند تا این وضعیت را مهار کند.

او گفت: "آنچه در حال حاضر شاهدش هستیم، ابعاد کوچکی دارد. اما من معتقدم باید آن را جدی بگیریم و اذعان کنیم افرادی هستند که می خواهند موجبات خشم و عصبانیت را فراهم کنند و امیدوارند واکنشی شدید ببینند و بعد یکدیگر را به خاطر خشونت سرزنش کنند و به این ترتیب اوضاع از کنترل خارج می شود."

او افزود: "به همین دلیل است که در چند هفته گذشته تلاش های زیادی شده است تا این حادثه ها در محله هروی لندن، شهر برمینگهام و دیگر نقاط کشور رخ ندهد."

درگیری در هرو در جریان راهپیمایی گروهی راستگرا به نام "از اسلامی شدن اروپا جلوگیری کنیم" رخ داد.

مسلمانان محلی و اعضای گروه "در برابر فاشیسم متحد شویم" به تظاهرکنندگان حمله ور شدند و آنها را پراکنده کردند. در این میان گروه کوچکی از مسلمانان جوان با پلیس درگیر شدند و به سمت این نیروها آجر، بطری و ترقه پرتاب کردند.

وزارت امور جوامع بریتانیا گفت در فصل پاییز حرکت گروهی آغاز خواهد کرد تا راه های تخفیف احساس عصیان و بیگانگی برخی از شهروندان این کشور بررسی شود.

سخنگوی این وزارتخانه برای نمونه گفت از جمله تلاش خواهد شد برنامه های اشتغال زایی، کمک های مالی و خانه های دولتی به افراد واجد شرایط داده شود. او گفت دولت بریتانیا می خواهد ساکنان محلی احساس کنند در چگونگی مصرف منابع مالی دولت مشارکت دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار