آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

مجلس سنا: آزادی کامبخش مغایر ارزشهای اسلامی بود

مجلس سنای افغانستان نسبت به آزادی پرویز کامبخش روزنامه نگار افغان که به فرمان کرزی از زندان رها شد واکنش نشان داده و آن را "مغایر ارزش های اسلامی" خوانده است.

آقای کامبخش در سال ۱۳۸۶ خورشیدی در ارتباط با تکثیر یک مقاله ای که "کفرآمیز" خوانده شد، بازداشت شد و به اتهام "اهانت به مقدسات دینی" ابتدا به اعدام و پس از آن به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود. او اخیراً با فرمان عفو رئیس جمهوری افغانستان آزاد شد.

مجلس سنا در قطعنامه ای که به امضای صبغت الله مجددی، رئیس پرنفوذ این مجلس رسیده، آقای کامبخش را "مرتد" خوانده و تاکید کرده که او باید " به جرم اهانت به مقدسات اسلامی" مجازات می شد.

قطعنامه همچنین افزوده که اعضای مجلس سنا "از این گونه تعرضات و تجاوزات به مقدسات دینی سخت ناخشنودند". در قطنامه سنای افغانستان تاکید شده که چنین افرادی باید به "اشد مجازات" برسند.

اعضای مجلس سنا به حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان "اکیداً توصیه" کرده که "به فرمایش های دشمنان اسلام" کسانی را که به عقاید اسلامی آسیب می رسانند، عفو نکند و "پرویز کامبخش و امثالهم" را باید به "جزای اعمال شان می رساند.

محمد عارف سروری، نائب دوم مجلس سنا گفت که این مجلس به دلیل این که در آینده افراد دیگر اهانت به اسلام نکنند، تاکید به مجازات آقای کامبخش کرده است.

در قطعنامه این مجلس آمده که آقای کامبخش با "همکاری سازماهای ضد اسلامی" آزاد شده و در جارج از کشور "تحت حمایت آنان" قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار