آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

گزارش سوخته بانك ها به بانك مركزی

ايبنا: بانك مركزي آخرين وضعيت بانكداري الكترونيك در سال 87 را در حالي منتشركرده كه اطلاعات مندرج در آن متعلق به قبل از تيرماه سال مذكور است و اين نشان دهنده ناهماهنگي بين بانك ها و بانك مركزي است.

براساس گزارشي كه اداره نظام پرداخت بانك مركزي در باره وضعيت بانكداري الكترونيك تا پايان سال 87 ارائه كرده، اطلاعات ارسال شده از سوي هريك از بانك هاي كشور متعلق به يكي از ماه هاي فروردين و تيرماه سال 87 است. در اين ميان برخي بانك ها گوي رقابت را از همه ربوده و اطلاعات مربوط به خرداد و تير سال 86 را به بانك مركزي داده اند و بانك مركزي اين اطلاعات را به عنوان وضعيت بانكداري الكترونيك تا پايان سال 87 منتشر كرده است. برخي از اين بانك ها عملكرد خوبي درباره بانكداري الكترونيك داشته اند.

براساس اين گزارش بانك هاي اقتصاد نوين، پارسيان، پاسارگاد و سامان اطلاعات وضعيت بانكداري الكترونيك خود تا تير 87 را به بانك مركزي ارائه داده اند.

بانك هاي صادرات،كارآفرين،كشاورزي و ملي گزارش وضعيت بانكداري الكترونيك خود تا خرداد 87 را به بانك مركزي ارائه داده اند. بانك سرمايه تا ارديبهشت 87 و سپه تا فروردين 87 اين گزارش را دراختيار بانك مركزي قرار داده اند.
بانك هاي ملت، مسكن، صنعت و معدن، تجارت و پست بانك گزارش وضعيت بانكداري الكترونيك خود تا خرداد 86 را در اختيار بانك مركزي نهاده اند.بانك توسعه صادرات نيز گزارش وضعيت بانكد اري الكترونيك تا پايان تيرماه سال مذكور را به بانك مركزي ارسال كرده است.بنابر اين 33 درصد از بانك ها اطلاعات سه ماه قبل از خرداد 87 را به بانك مركزي داده اند.

براساس گزارش بانك مركزي از 18 هزارو 827 شعبه بانكي كشور تا تاريخ هاي مورد اشاره 15 هزارو 123 شعبه مكانيزه و 12 هزار و 773 شعبه متمركز بوده اند.

از مجموع 168 ميليون و 83 هزار و 612 حساب ، بالغ بر 59 ميليون و 810 هزار و 817 حساب معادل 35 درصد حساب ها نيز متمركز بوده اند.

تعداد مشتريان تلفن بانك 28.3 ميليون نفر ، صورت حساب 10.9 ميليون نفر، پرداخت قبوض معادل 10.4 ميليون نفر بوده اند.

تعداد مشتريان اينترنت بانك 610 هزار نفر و پرداخت قبوض 3.5 ميلون نفر بوده اند.
همچنين مشتريان همراه بانك 183.6 هزار نفر و اس ام اس نيز 435.3 هزار نفر بوده اند.

اين ارقام در حالي منتشر شده كه بانك هاي كشور تا پايان سال گذشته عملكرد بسيار بهتري نسبت به ارقام بالا داشته اند اما به هر دليل تا زمان انتشار گزارش كه به اواسط تابستان مي رسد در اختيار بانك مركزي قرار نداده اند.

بنابراین به نظر می رسدبانك ها به بانك مركزي گزارش سوخته مي دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار