آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

سردرگمی برادران امنیت و اطلاعات در یافتن سر شاخه های سبز جنبش مردمی


تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۸
بهار یکتا

شبکه جنبش راه سبز(جرس): بدنبال استیصال و ناکامی مقامات امنیتی در رویارویی با حرکت خودجوش مردم ، وزارت اطلاعات عقد قرارداد و اخذ امكانات توسط افراد و موسسات ايرانى از ۶۰ بنياد و موسسه خارجى را که در جنگ نرم علیه جمهورى اسلامى در ارتباط هستند را ممنوع كرده است 
 
اين مقام امنيتى در اظهارات خود شبكه‌هاى رسانه ‌اى، ماهواره ‌اى و اينترنتى و مراکز علمی و تحقیقاتی را معاند و مخالف نظام جمهورى اسلامى معرفی کرد و مدعی شد که اکثر شبکه های خبری فارسی زبان خارج از ایران از جمله صدای آمریکا، بی بی سی، رادیو زمانه و رادیو فردا و سایت های اینترنتی مانند جرس (جنبش راه سبز) مصداق سازمان های برانداز بيگانه بشمار می آیند.
همه معاندند و محارب بجز من!
در ليست مکشوفه بعد از اتهامات وارده به اندیشمندان و متفکران سیاسی بین المللی ازهابر ماس گرفته تا جان کین ؛ نام برخى از موسسات غير دولتى و مراكز دانشگاهى و پژوهشی و همچنين سازمان هاى بين المللى از جمله ديده بان حقوق بشر نيز ديده مى شود. گفتنی است که دانشگاه ییل و مراکز پژوهشی وابسته به آن نیز از جمله نهادهاى مرتبط با جنگ نرم عليه جمهورى اسلامى معرفی شده است.
این مقام امنیتی گفت که "هرگونه ارتباط، عقد قرارداد و اخذ امكانات از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با موسسات و بنیادهای جریان جنگ نرم، غیرقانونی و ممنوع" است. وى همچنين دريافت هر گونه كمك‌هاى نقدى و غيرنقدى از خارج كشور براى جريانات و احزاب و گروه‌هاى سياسى را نيز غير قانونى دانست.
معاون بین المللی وزارت اطلاعات البته نگفت که آیا همکاری طرفداران احمدی نژاد با رسانه های بیگانه و همکاری مشاوران ایشان با مراکز تحقیقاتی امریکایی و شرکت در مراسم و مهمانی های آنان نیز مصداق براندازی است یا نه؟ وی همچنین توضیح نداد که چگونه است که همه دلسوزان، یاران امام، مبارزان قدیمی، فعالان سیاسی و اجتماعی، مدافعان حقوق بشر و ..... در جرگه براندازان هستند و عده ای که هیچ حریمی نمی شناسند درزمره مقربین و هواداران؟
به باور تحلیلگران، مقامات امنیتی ایران چشم بر واقعیات بسته اند و دنیا را از دایره دید محدود خود می نگرند و نمی خواهند از تاریخی که خیلی دور نیست درس گرفته و سخنان هم طرازان خود در نظامهای پیشین را بیاد بیاورند. همان ها که حتی امام خمینی را وابسته به ارتش سرخ می دانستند و هر حرکتی که در کشور صورت می گرفت به مارکسیستها و چپ ها نسبت می دادند. به باور این تحلیلگران، در آن زمان رژیم ستم شاهی با استفاده از عرق مذهبی مردم سعی داشت هر حرکتی را ضد دین و ضد اسلام معرفی کند ولو اینکه در راس آن یک مرجع تقیلید باشد و اینک این مجموعه با همان چوب می خواهند صاحبان اصلی نظام و انقلاب را متهم به براندازی کنند. یکی ازین تحلیلگران به خبرنگار جرس گفت:"آری همه ما براندازیم! برانداز ظلم و ستم و بی عدالتی.. ما برانداز منیت، اشرافیت و تحجر هستیم. حالا می توانید فهرست تان را پر شماره تر کنید."
دامی به پهنای جهان
معاون وزارت اطلاعات در تشريح قالب‌ها و روش‌هاي بنيادهاي آمريكايي و اروپايي براي جذب و شكار برخي اقشار خاص جامعه به منظور اهداف براندازانه گفت: طي ساليان اخير، برخي پروژه‌هاي اين بنيادها و موسسات در قالب‌هاي دروغين و فريبنده ،ديپلماسي عمومی، ديپلماسي علمي،ديپلماسي رسانه ای و مواردي از اين قبيل مطرح و به دنبال جذب و شكار برخي اقشار خاص جامعه از جمله متخصصان، هنرمندان، اساتيد، عناصر سياسي، رسانه‌اي و... بوده‌اند تا از اين طريق با اتخاذ رويكرد جنگ نرم در فضاي عمومي جامعه اثرگذاري نمايند.
این مقام امنیتی که بی شک در نقش موثر رسانه های " برانداز" در برپایی نظام جمهوری اسلامی آگاهی دارد به این پرسش پاسخ نداد که آیا این رسانه ها سی سال پیش هم چنین نقشی را در رابطه با نظام ستم شاهی ایفا می کردند یا نه؟
هر چند اظهارات این عضو وزارت اطلاعات تازگی ندارد ولی اصرار مقامات اطلاعاتی و امنیتی کشور در نشان دادن حلقه های وابستگی این جریان خودجوش و فراگیر مردمی که رویدادی طبیعی در مسیر سیاسی اجتماعی یک ملت جوان و پویاست نشان بارزی از سر درگمی و عجز سربازان گمنام امام زمان در رویارویی با این حرکت مردمی است. وی که اصرار دارد این حرکت را منبعث از بیگانگان بنامد از اقشار مختلف می خواهد که از برقراري هرگونه ارتباط غيرمتعارف با سفارتخانه ها، اتباع بيگانه، مراكز و عوامل وابسته به آنها بر حذر باشند.
سرشاخه هایی که هر روز سبزتر می شوند
گفتنی است این مقام اطلاعاتی مدعی شد که وزارت اطلاعات در سال‌های اخیر، با شناسایی سرشاخه‌های این سازمان‌ها در داخل و خارج از کشور، ضربات قابل‌توجهی به روند حرکتی آنان وارد ساخته است. پیش از او نیز سپاه در خرداد ماه سال جاری از فتح الفتوح پاسداران در سرکوب عوامل انقلاب مخملی خبر داده بود. ولی بنظر می رسد که کشفیات براداران نظامی و امنیتی برای خنثی کردن " فتته ای " که به حریم خانه های آنان نیز نفوذ کرده از کارایی بالایی برخوردار نبوده و هر روز بر تعداد افرادی که به جنبش فراگیر و مردمی سبزها می پیوندند بیشتر می شود.

در همین راستا مصلحی وزیر اطلاعات جریان فتنه را همسو با جنگ نرم دانست و ادعا کرد که "ایجاد تغییر در رفتار کارگزاران حکومتی و مردم، تغییر رژیم و فروپاشی نظام از درون، عمده اهداف جریان فتنه و سران استکبار در مقابله با جمهوری اسلامی ایران است."
شایان ذکر است طی شش ماه گذشته تعداد زیادی از سران اصلاحات، فعالان سیاسی و حقوق بشر، روزنامه نگاران، دانشجویان و مردم کوچه و بازار به جرم " انقلاب مخملی " و " نرم" بازداشت شده اند و حرکت اعتراضی مردم به رغم شدت سرکوب و بازداشت ها همچنان ادامه دارد و روز به روز وسعت بیشتری به خود می گیرد. بنظر می رسد که روند حاکم به متهم کردن همه اقشار جامعه به جرم انقلاب نرم و مخملی منجر خواهد شد و در اتنها تعدادی محدود در دایره خودی ها و طرفداران نظام باقی خواهند ماند.
آنچه از دید مسئولان امنیتی پنهان مانده است اقدامات براندازانه ای است که از سوی لباس شخصی ها و افراد ملبس به بسیج و نیروهای انتظامی اعمال می شود. اعمالی همچون:شکستن حریم حسینیه جماران که تک تک آجرها و اجزای ساختمانش برای این مردم خاطره ای از امام راحلشان دارد و تعرض به عزاداران عاشورای حسینی که در طول تاریخ بجز از سوی یزیدیان سابقه نداشته است، مشت کوبیدن بر دهانی که بانگ رسای تکبیر می دهد، باتوم کوبیدن بر سری که شور حسین دارد،شلیک بر قلبی که برای مردم و امام می تپد در ماه های حرام، پلمپ مسجد در ماه محرم، هتاکی بر مراجع عظیم الشان شیعه، یورش به مردم بی پناهی که هیچ سلاحی ندارند بجز آغوشی باز برای فرزندانشان، اتهام بر افرادی که ذخیره انقلابند و انقلاب و نظام با آنان زاده شده، بی حرمتی به همه حقوق و حریم انسانی شهروندان
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار