آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

نظر مهندس موسوی درباره تلقین کردن به امام خمینی(ره)


چهارشنبه, ۱۶م دی, ۱۳۸۸

کلمه: نشریه حوزه در شماره های شماره ۳۷ و ۳۸ بمناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینی مصاحبه ای را با مهندس موسوی منتشر کرده بود که در بخشی از این مصاحبه نخست وزیر امام خاطره جالبی را از استقلال وهوشمندی امام در دریافت نظرات دیگران نقل کرده است این مصاحبه در پاسخ به مواضع حامیان افراطی دولت درباره تلقین وتحمیل نظرات هاشمی به امام خمینی منتشر می شود.
حوزه : چون کم و کیف اطلاعات در مدیریت و رهبری , نقش عمده ای رادارند, درباره اطلاعات حضرت امام ,از مسائل کشور, حوادث جهان و وقایع انقلاب مطالبی بفرمایید.
موسوی: امام , دراین زمینه , واقعا, مثل موارد دیگر, نمونه و فوق العاده بودند.امام , در مقابل مسائل ,از هوشمندی و درک فوق العاده ای برخوردار بودند.
هر روز, بولتنهای جدید در کنارایشان دیده می شد وایشان ملاحظه می فرمودند. نامه های مردم را, که خلاصه می شد,به دقت مطالعه می کردند و اگر نامه ای را می خواستند, فورا, خدمتشان آورده می شد. حضرت امام , حساسیت فوق العاده ای به مسائل بین المللی داشتند و به طور مرتب رادیوهای بیگانه را گوش می دادند واز نگرش بیگانگان , نسبت به انقلاب , اطلاع کامل داشتند. نسبت به مسائل جناحی واطلاعات دیگر کشور, چون هر کس از زاویه دید خودش مسائل را تحلیل می کرد,ایشان , پیش ازاقدام , از کانالهای مختلف , نسبت به مساله تحقیق می کردند و به هیچ وجه , تحت تاثیر یک اظهار نظر قرار نمی گرفتند. مسائل , در ذهن ایشان طبقه بندی شده بود. بویژه روی مسائل استراتژیک , همچون : سیاست خارجی , مسائل خاص اقتصادی ,افکار عمومی در میان مردم , مسائل روحانیت و مساله دانشگاهها حساسیت فوق العاده ای داشتند واطلاعاتشان دراین زمینه , به روز و گاهی به ساعت می رسید.
مرتب از طریق کانالهای متنوع و منبعهای متعدد و گسترده , در جریان امور بودند.این وضع , تا آخرین روزهای حیات ایشان ادامه داشت .
نکته مهم دیگر: معمولا,انسان که پیر می شود و عمری ازاو می گذرد, فعالیت ذهنی اش کاهش پیدا می کند و مطلب را دیر دریافت می کند.امام , به هیچ وجه این حالت را تا دقایق آخر عمر پربرکت , پیدا نکردند. هر دفعه که باایشان روبرو می شدم ,احساس می کردم :از نظر سرعت انتقال و برخورد با مساله , با وجود کهولت سن , مثل یک جوان بیست و دوسه ساله بودند, یعنی , همان سرعت انتقال و شاید سریعتراز آن را داشتند.
در وهله اول , درر موقع گزارش , زیاد توضیح می دادم , به زودی متوجه شدم که نیازی به این توضیحات نیست .ازاین روی , مسائل را تلگرافی و فشرده خدمت ایشان مطرح می کرد. همیشه احساس من این بود که : سریعامطالب مطرح ده را دریافته اند. دریافتهای ایشان هم دریافتهای بسیار دقیق و عمیق بود. مثلا, در جریان حزب توده , به ما تلفن زده شد که : حزب توده , توطئه وسیعی را پی ریخته و مساله چنین مطرح بود که : ظرف ۴۸ ساعت یا ۲۴ ساعت , ممکن است اتفاقاتی بیفتد. ما تلفن کردیم به برادرمان جناب هاشمی رفسنجانی و مساله با بقیه مسوولین بالای مملکتی مطرح شد. گویا, حضرت آیه الله خامنه ای با آیت الله موسوی اردبیلی , آن وقت تشریف ندشتند. بالاخره , فورا خدمت امام رفتیم . برادران اطلاعات مساله را گزارش دادند.
حضرت امام , با دقت مساله را گوش دادند. سپس تحلیلی , در ظرف چند دقیقه ,از روند حرکت شرق و غرب ارائه کردند و فرمودند:
این اطلاعات , کاملا, نادرست است . هیچ مساله ای پیش نخواهد آمد.
اصرار شد که آقا چنین نیست خود آنان اعتراف کرده اند.
ایشان فرمودند: من نمی گویم مواظب نباشید و تحقیق نکنید, ولی بدانیداین مسائل واطلاعات دروغ است .
بعد هم , تحلیل حضرت امام , درست درآمد و نظرایشان ثابت شد,ازاین روی از کوردلی و غرض ورزی است اگر کسی ادعا کند: ( همانطور که یکی دو بار, لیبرالها ادعا کردند) مطالب فقط از کانالهای خاصی به ایشان می رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار